fredag 2 mars 2012

Vårt nya vitrinskåp

Jo men visst var det ett vitrinskåp min kära sambo kom hem med för ett tag sen. Han fick nog av mitt tjatande av hur fint det skulle göra sig i vår matsal och köpte ett. Ja alltså han köpte det jag sa att han skulle köpa ;) 



Mateusporslinet, Ittala vinglasen och lite Ib Laursen fick flytta in. Grått och rosa, precis våra färger i inredningen nere.






Älskar det, stort och maffigt är det och precis vad som saknades i vår stora matsal.
Eller vad tycker ni? :)

Dessutom blev det en massa plats i våra köksskåp som nu är nyrensade och organiserade. Härligt!

Kram på er!

Y





6 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint Miamaria :) Och tänk att ni fick upp de till slut också ;) Kommer och begrundar det på vår tisdagsdejt :) Kram Emma

Mia sa...

Ja visst blev det fint! :)
Helt själv fick jag ihop det med, en bra kvinna reder sig själv eller vad är det man säger? ;)
Ser fram emot tisdag!!
KRAM!

Anonym sa...

Åh så himla fint vitrinskåp. Vart har ni köpt det om man får fråga ;) Vi letar efter ett till kommande huset där vi får plats med all finporslin. Dock vet vi inte vart det kan stå eller hur stort/litet det får vara, men tycker det här var väldigt fint, bra köp :) Vill ha ett riktigt stort maffigt i vitt! Kram Therese O

Mia sa...

Klart du får fråga! :)
Det är köpt på Ikea, Liatorp heter det och vi är supernöjda!Det här känns väldigt stort och maffigt, precis som du var det även det jag var var efter :) Och jag har letat länge och överallt trodde jag, så hittar man det på Ikea där jag faktiskt inte tittat... :)
Kram

Anonym sa...

Vad kul att det är köpt på Ikea, det är väl det enda stället jag ännu inte sökt på. Men tusen tack för tipset. Vet inte alls om det kommer passa in men skåpet kommer i min inspirationsmapp :) skåpet gör sig väldigt fint hos er. Har nästan samma porslin, du har bra smak ;) Ha en härlig helg! Kram

Mia sa...

Måste innebära att du har bra smak med då ju ;)
Älskar Mateusporslinet, man kan göra så fina dukningar, fast att jag nu har fyra olika porslinserier så gick det ju inte att motså Mateus ;)
Kram!