måndag 5 mars 2012

Ny säng

Igår var en sån där riktigt härlig söndag. Vi slappade framför vasaloppet hela familjen, gosade i soffan, åt mumsiga semlor och bara tog det lugnt tillsammans. Det händer i stort sett aldrig i vår familj! Vi har alltid tusen saker på gång. Jag ska rida eller träna unghästen, M ska köra cross, vi ska träna, ut i skogen och gallra, nåt projekt som ska göras och ja det är väldigt sällan vi bara är hemma och slappar en helg, tro inte att jag klagar, vi älskar när det händer saker! Men så ibland så längtar man efter en sån dag som vi hade igår, och det passade ju ypperligt att den föll in samtidigt som vasaloppet var! 
Fast när vasaloppet var färdigt hade vi slappat nog och åkte in till stan och mötte upp mina föräldrar som bjöd på lunch på Zorbas. Mycket gott och trevligt! Tack mamma och pappa!

Sen åkte vi in och köpte en ny säng. Nämligen den på på bilden nedan, fast vi valde en beige färg på tyget. Hoppas det blir bra, grymt sura pengar att slänga ut på en säng, men också väldigt viktigt antar jag. Vår säng vi har idag är verkligen ingen kvalitetsäng, utan den har gjort sitt. Om ca fyra veckor får vi den hemleverarad. Längtar! :)
Lite nya kuddar inhandlades med så nu är jag ganska duktigt sugen på att köpa nya sängkläder med, men ska försöka hålla mig hihi!


På kvällen lämnade jag M och lilla Ebba hemma och åkte på tjejkväll hemma hos Gill. Så himla trevligt (som alltid!) Vi saknade två av tjejerna i vårt gäng så hoppas vi får till en ny tjejkväll väldigt snart! 
Igår blev vi spådda av underbara Bettan och det var med ett hjärta fullt av kärlek och glädje jag somnade igår. Tänker inte skriva vad korten berättade med det var good stuff! Får väl berätta det efter det har slagit in eller vad säger ni?

Kram fina ni!

Y




Inga kommentarer: