måndag 19 mars 2012

Trädgårdsfunderingar


Godmorgon!


Här är det kvistar intagna. På fler än ett ställe i huset faktiskt, här i trappan. Vad härligt det är när man kan börja plocka in saker från naturen/trädgården och inte behöver köpa snittblommor (även om det såklart är väldigt trevligt det med). I rabatterna börjar både tulpaner och påskliljor titta fram. I mitt huvud är det fullt av trädgårdstankar, vi har så mycket som vi vill göra, alldeles för mycket och för många alternativ. Just nu drömmer jag om att behålla grusgången istället för att lägga sten och bara lägga sten i kanten av den för att rama in, vill ha stora rabatter med blommor och kanske buxbom bollar längst gången, även två stora rabatter i två halvmånar längst framsidan på huset. Ser framför mig massor av lavendel som doftar ljuvligt. Men så är det där med rabatter, ja rensningen ni vet. Orkar man med så mycket rabatter? Men det är ju så vansinnigt fint! Nästa problem är att jag faktiskt inte kan så mycket om det här med blommor och plantering men det kan man alltid lära sig! Inget problem egentligen utan snarare roligt att ta sig an något som man inte vet om man kan ;-)
Fortsättning följer...

Kram!

2 kommentarer:

Livet på Landet sa...

Jag håller med dig!! Visst kliar det i fingrarna.. Vi håller på för fullt med det ena och det andra! Staket ska köpas och plattor ska läggas =) Men kul är det! Syns på onsdag underbara DU!

Kram

Mia sa...

Det kliar som bara den! ;-) Haha men visst är det kul! Jag är inne på en stenmur med men måste bara övertala min kära sambo också.
Ja vi ses på onsdag, ska bli så trevligt! =)
Kram kompis!