torsdag 29 mars 2012

Inridning och fikadejt

Igår premiärbakade jag rabarberpaj till fikat. Älskar rabarberpaj! Tessan, Mia, Elsa och Isabella var här och fikade och lekte. Vi satt ute på vår inglasade altanen och det var riktigt varmt och skönt. Underbart!


Pajform från Lagerhaus och vispskål från Ib Laursen.


Ja så skulle jag ju ge mig på att rida min unghäst Cassie för första gången igår, granntjejen var med och skulle hålla. Det var det som var den där väldigt spännande grejen jag skrev om igår. Men så blåser det ju såklart storm typiskt nog. Men skam den som ger sig, har man sagt att man ska göra det så ska man (ja jag är liiite envis;)
Och jag kommer nästan upp med, när jag står på stolen och ska ta över benet över sadeln ringer M och säger att jag måste skynda mig in för att Ebba har trillat och slagit sig. Springer hem i ren panik och snälla Tilda fick fixa till hästarna. Kommer hem till en tjej med stor blå bula i pannan och ett blått svullet finger. Hon hade snubblat på mattan och trillat rakt in i sängramen i vårt rum. Stackars lilla fian för ont gjorde det nog men efter en liten stund lekte hon som vanligt. 
Så! Ikväll blir det ett nytt försök, ni kan väl hålla tummarna att vädret är med mig och att det inte händer några fler olyckor? 

Skulle haft en ny lek och fikadejt med en vän och hennes barn nu men sonen blev sjuk så vi fick boka om till nästa vecka. Så är det när man har barn. Istället ska jag ge mig på att rensa vårt linneskåp där vi har handukar och sängkläder. Finns en hel del som ska slängas där. 

Kram på er!

Inga kommentarer: