måndag 2 maj 2011

Sm-premiär i Vissefjärda

Hallå alla läsare!

Det har varit dåligt med uppdatering sista dagarna. Har helt enkelt haft fullt upp med annat. Årets sm-premiär (i cross) gick av staplen i Vissefjärda i helgen och eftersom våra familjer är väldigt engagerade i Vissefjärda crossklubb har det varit fullt upp. (Ja för Macke och våra föräldrar alltså, själv hade jag mest fullt upp med packning, handling och matlagning) ;) Mackes uppladdning har däremot inte varit den bästa. Redan i måndags började han känna sig febrig och illamående. Tyvärr höll det i sig och i lördags natt låg han hela natten i husbilen och spydde. En maginfluensa är ju såklart aldrig kul men den här var riktigt jävla dåligt tajmad :( Men så är det, inte mkt att göra åt. Det han får ta med sig är att han gjorde en grym start i sitt kvalheat och låg trea. Tyvärr orkade han inte hålla det och halkade ner på en 20:e plats vilket innebar att han blev reserv. På söndagen gav han sig ut på fria träningen men fick svänga av efter några varv då kroppen sa ifrån. Cross är en väldigt fysisk sport och det hade bara varit farligt att köra. Men det var en väldigt besviken Markus som lämnade återbud på söndagen (han hade fått besked att han fick köra typiskt nog). Idag var han hos läkaren och tog prover för att se om det bara var maginfluensan eller om han har nåt annat i kroppen. Att gå ner fem kilo på en vecka är inte bra, särskilt inte eftersom det är sm i Tibro nästa helg..
Här kommer iaf lite bilder från depån:


Mackes plats i teamtältet



Kolla in snyggingen! ;)


Ebba gjorde sitt bästa för att heja på och peppa sin sjuka pappa! :)



Två bilder från M's kvalheat. Världens blödigaste jag grät en liten skvätt av lycka när han låg trea ;)
Det var några väldigt lyckliga minuter för att sedan bli några väldigt nervösa! Eller vad säger du Linda? :) Mackes syster och jag sprang fram och tillbaka som två nervösa, ja jag vet inte vad under heatet. Tillsammans med Ebbas kusiner Felix och Filippa bildade vi en egen liten hejaklack :)


Tom Söderström vann båda MX1 heaten framför Ryan Hughes och imponerade stort. Ryan var för övrigt mycket trevlig och ödmjuk. Pratade bebisspråk med Ebba och killade henne under haken som vem som helst. Kul med en jordnära "stjärna"! 

Tillbaka till verkligheten igen och dagen har återigen bestått av att packa ur husbil och det har spenderats en stor del av dagen nere i vår tvättstuga i källaren... Själv har jag inte alls varit kry, huvudvärk, illamående och inte kunnat äta nåt. Samma symtom som mannen med andra ord.. Är lite rädd att Macke smittat mig.. hmm bara att avakta och se..

Dagens roliga nyhet är att jag har bestämt mig för att köpa quarterhästen :) Så kul och spännande!!!! :)

Dagens tack går till världens bästa Emma som gav hästarna mat åt mig i söndags så jag slapp köra hem och tillbaka som jag gjorde på lördagen. Tack Emmis Pemmis! <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör jag så gärna Övvan :) Behövs det hjälp någon annan gång så är det bara att hojta! Ses ikväll <3 // Emma

Anonym sa...

Ja herre, vad nervöst det var!!!
Haha tänk om han sett oss....

Mia sa...

Tack Emmis! <3
Hehe ja tur att han inte såg oss Linda. Fast vi bjöd säkert på ett gott skratt till dom i närheten som faktiskt såg oss ;)