måndag 23 maj 2011

Supereffektiv dag!

Vad vi jobbade igår! En helldag i trädgården! Först målade jag färdigt trädgårsdbordet och det blev superfint! (ska se om jag inte kan få upp bilder på det ikväll) sen gav vi oss på att rensa grusgången och gjorde kantlinjerna raka. och krattade den. Har varit helt inne på att lägga sten i gången i stället men det blev ju riktigt fint när vi bara sköter den. Det passar ju faktiskt väldigt bra med grusgång på landet!


 Däremot så tog vi bort dessa plattor (ja ni ser dom nästan inte på grund av allt övervuxet gräs) och la på en massa matjord och sådde gräs ända fram till groventren. Kommer nog bli jättebra! Vi gjorde ingenting i trädgården förra året då vi verkligen totalrenoverade vårt hus så det är så kul när man har tid till trädgården nu istället. Eller jo vi planterade 250 tujabuskar runt huset på baksidan (ni ser en skymt av dom på bilden under) haha och det var ju såklart en hel del jobb. Jag fick för mig mitt under renoveringen att bi måste ha häck så Teddy kan vara lös ute i trädgården. Det tar bara en kväll sa jag till min stackars sambo, och eftersom jag var gravid och hade sammandragningar var det han som fick göra det tyngsta jobbet. Och såklart tog det mycket längre än en kväll att plantera alla! (Förlåt älsklingen :)) Men bra blev det och så himla skönt att bara kunna släppa ut Teddy!
Vi skulle egentligen tvättat huset igår med eftersom vi ska måla om det vitt i sommar men vi saknade algtvätt så det får vi fixa en annan dag snart!

Före och efter. Nu väntar vi bara på att gräset ska växa!


Ebba satt länge i vagnen och tittade på oss men sen tröttnade hon och tog sig en liten tuppis istället!


Macke tog sig en långrunda runt i kommunen med racercykeln!


Jag red ut en runda på Belliz och under tiden tog Macke ner tvn från väggen och satte upp den på nya väggen! Jag kom tillbaka till god grillad mat. Gav Ebbis sin välling och sen somnade hon gott i sitt rum och jag och mannen hade myskväll! Härliga söndag!


Jag försöker få Belliz att stå snyggt för fotograferingen, därav min snygga stil haha :)

Inga kommentarer: