onsdag 4 maj 2011

Nytt i sovrummet

Har satt upp ett väggord över sängen. Det är ju från en av "våra låtar" så kunde inte låta bli :)
"Jag kryper tätt intill 
Lycklig för att du finns till <3" 
(Klicka på bilden så förstoras den)


Så här ser sovrummet ut just nu med Ebbas spjälsäng brevid mig. Kommer bli tomt när hon flyttar till sitt rum sen. Men det får dröja tills hon blir lite större!


Här är nya tv:n Macke fick av Ebba och mig när han fyllde år. Dock har vi knappt tittat på den än till min sambos förtret. Det råder nämligen tv-förbud i sovrummet på kvällarna när Ebba sover :)


Ser ni förresten vilken underbar utsikt jag har från sovrumsfönstret? (hmm inser att det inte syns jättebra) Jo stallet och hästhagen. Vilken lyx att se dom från sängen!!!
Igår red jag ut på Belliz med Kettan som handhäst. En sån där typisk smart (ehh eller inte) Maria ide då hästarna hade fått vila i tre dagar och ätit en massa energirikt gräs. Ja ni hästmänniskor fattar ju vad det innebär. För er andra så innebar det två väldigt pigga och spralliga hästar :)
Men det gick okej ändå, dom är duktiga nu faktiskt! Tills vi kom tillbaka och skulle rida igenom grannens ladugårdsplan, som är JÄTTEFARLIG om man frågar Belliz.. Haha men vi kom tillbaka välbehållna och jag jobbade Belliz lite från marken en stund med. Som vanligt när vi kommer in på hästar så tappar jag tråden. 

Sovrummet var det ja! :) Här är Ebbas gosiga lilla säng




Visst ser det inbjudande ut :)


Vill ändra på massor i sovrummet redan. Skulle allra helst vilja byta ut säng, sängborden och byråerna till vita i  lantlig stil med inser mina begränsningar (yes du läste rätt älsklingen) Däremot så tänker jag byta ut lite detaljer som ekramarna till vita ramar, det turkos/gröna kuddarna och mattan ska bytas ut, allra helst till nya fina kuddar från lexington och gant som jag sett ut men vi får se. Vill ha en större matta med, men har planer på att möblera om nedervåningen så kanske flyttar upp en av de stora runda bruna mattorna nerifrån. Det är farligt att gå hemma för man kommer på massa saker man vill göra i hemmet. Hela tiden tydligen om du frågar min sambo. Tur att man kan förnya genom att byta plats på saker ibland så man inte alltid behöver köpa nytt :)

Nehe Ebba har sovit färdigt och vi ätit lunch båda två och nu ska vi bege oss upp till Vissefjärda för att ta lite kort på Macke som är med i Ryans träningsläger idag! Han känner sig lite piggare nu så hoppas det går bra att köra idag!

Kram på er alla goa läsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev ju kanon fint med texten på väggen :) Bra där! Tack för titten idag ;) har krypit ner under en filt nu ihop om att tina upp! Man ska inte gå ut i bara långkalsonger utan göra som pappa Bertil och klä på sig ordentligt hihi ;) Kram kram Emma

Mia sa...

Tack! :)
Hehe ja visst var det trevligt igår! Jag gör mitt bästa vet du! ;)
Fast det är illa att en fröken inte har vett att klä på sig ordentligt ;) Hehe, pappa Berra får lära dig! Kram på dig bästa Emma! <3