onsdag 18 maj 2011

Eget rum

Kom precis in efter att ha sågat till och skruvat upp "galler" på ett fönster i stallet, nu när det är tre hästar har lösdriften (som består av tre boxar och en gång) blivit större och helt plötsligt var det det ett oskyddat fönster inne vid gången. Men en bra kvinna reder sig själv och nattuggla som jag är passade jag på att fixa det när Ebbis och Macke sover haha :)

Gissa var Ebba sover förresten. Jo i sitt alldeles egna rum! Första natten ikväll och än så länge verkar hon sova hur gott som helst. Om hennes mamma bara kunde sluta springa in till henne stup i kvarten och kolla till henne haha. Har delade känslor för att hon testflyttat ur vårt sovrum och in i sitt egna. Största anledningen är faktiskt att hon börjar vakna runt fyra varje morgon när det blir ljust ute och är då alldeles klarvaken. Då vi inte har rullgardiner i vårt sovrum (eller vi har köpt en men den ligger fortfarande ouppackad här hemma) men eftersom vi har en balkongdörr som är helt i glas så kan det ju nästan kvitta om vi sätter upp en vid fönstret. I Ebbas rum finns det däremot en fin rosa rullis. Sen tänkte vi att vi skulle passa på att byta rum nu när hon är så himla lätt att lägga, ja det har hon varit hela tiden men man vet ju inte om det skulle börja krångla och då blir det nog jobbigt att dessutom byta rum. Dessutom så blir hon ju inte störd av att man läser på kvällen eller måste upp på toa eller vad det nu kan vara. Ähh jag vet inte kanske bara försöker inmata mig själv det för att jag innerst inne tycker det är lite jobbigt. Det underbaraste ljudet i världen är ju Ebbas små nöjda suckar i sömnen, hur ska jag kunna somna utan dom? Hmm, det är inte helt omöjligt att det bara blir en natt i hennes egna rum.. Vi får se helt enkelt :)

Idag har jag även ridit, ja igår med, och Belliz har varit som en dröm att rida båda gångerna! Det är så kul just nu! Vi har fått in bra rutiner här hemma med så nästan varje dag när Markus kommer från jobbet sticker jag ut och rider och han busar och gosar med Ebba och sen när jag kommer in är det hans tur att träna. Kl halv åtta/åtta sover Ebbis och då får vi lite egentid ihop jag och mannen om vi inte har fullt upp med olika projekt här hemma, vilket vi oftast har haha!

Godnatt från en blödig mamma som antagligen inte kommer sova så gott inatt..

3 kommentarer:

Hebbe sa...

Jag förstår precis var du menar...Det tog mig tre nätter att kunna sova gott utan att ha lillfisen i sängen brevid. Men, nu är det faktiskt helt ljuvligt, kunna prassla hur mycket man vill, ligga och läsa under lampan och småpratar med mannen. Jag tror att de sover bättre i sina rum också. Hoppas att det går bra:) Kram Malin

Åsa sa...

Ja det är skönt när de sover i sina egna rum. Det har Isak gjort sen han va ca 7 månader. Nu har jag dock andra problem, han har juniorsäng, nu springer han in och lägger sig i min säng när han vaknar till på kvällen, ca kl 21-22. Så när jag ska lägga mig så har jag sängsällskap. Det är man ju inte van vid :) Kram Åsa

Mia sa...

Malin: Det kändes verkligen konstigt och jättetomt i vårt sovrum, men Ebba sov hela natten och får erkänna att det var rätt skönt att kunna ligga och läsa lite innan man somnade :) Kramar!
Åsa: Ebba bli sju månader om en en vecka och det känns faktiskt som en bra ålder för att sova i ett eget rum :) Hihi så go han är! :) Det är ju så mysigt när dom ligger i sängen även om sömnen inte alltid blir den bästa :) Kram på dig!