lördag 21 maj 2011

Mysfrulle med nybakta scones

Wohoo! Imorse fick jag sovmorgon till kl sju! Pappan i huset till kl åtta! Hämtade Ebba kl sju från hennes rum och så låg hon och åt från sin mamma i en hel timme i vår säng, måste vara nån form av rekord! Men klart att man blir hungrig när man sover hela natten! Är så glad att jag fortfarande kan amma på morgonen nu när jag trappat av rejält med ammningen, för samtidigt som det ska bli så skönt att sluta så har jag samtidigt sån ångest. Det är ju ändå bland det mysigaste och rogivande som finns. Fast huvudsaken är ju att det funkar med riktigt mat och med vårt lilla matvrak är det knappast något problem!
Iaf så steg vi upp och jag bakade scones sen tog vi långfrulle alla tre (Ebba fick som vanligt smörgåsbitar att äta på själv, hälften åker in i hennes mun, hälften i Teddys haha :)
O vet ni vad, jag lyckades övertala M om att vi skulle möblera om nedervåningen! Sagt och gjort! Ska lägga upp bilder sen när det är färdigt, men det blir nog bra det här!


Dagens baby: Pike från Benetton och jeansleggings från Cubus, solskensmorgonhumör ärvt från, ja inte sin mamma iaf ;)


Teddy har snabbt lärt sig att parkera sig brevid Ebba när hon sitter i sin tripptrappstol, här vankas det matkastning! :)


Mumsiga scones!


Syrenerna har åkt ut och in med lite äpplekvistar från trädgården! I like! 



Nu är sambon iväg och kör cross, jag dammsugar, torkar golv och torkar ur köksskåp, tvättar, möblerar och målar trägårdsbord -samtidigt! Som vanligt ska jag göra allt på en gång. MEN jag brukar alltid göra allt färdigt, tar lite längre tid bara ;)
Nakenfisen, aka Ebba (ok, blöja har hon på sig, såå kul är det inte att städa) ålar omkring här, jag lägger tillbaka henne i babygymmet på den stora matten och så ligger hon still där i ca 10 sekunder! Haha men hur nöjd som helst är hon när hon tar sig framåt gullepluttan!

Nehe tillbaka till målningen (före och efterbilder kommer!) måste bevisa för sambon att bordet faktiskt blir snyggare efter målning! Haha upp till bebis nu!

Ciao!

Inga kommentarer: