tisdag 17 maj 2011

Mina älsklingsblommor och min sovande älsklingsbebis

Var ute på en kvällpromenad igår och plockade (bröt av?) denna underbara bukett! Vår vackra Mateuskanna extraknäcker som vas.




I lördags efter träningen fick jag hjälp att stängsla närmast stallet med el, nu har jag både trästaket,. stenmur och el så nu fasen ska väl min pigga 28åring hålla sig i hagen! Pappa kopplade in det nya elaggregatet och drog alla kablar, Macke gick med röjsågen och slog ner stolpar, svärfar körde grävmasinen och fixade till så snyggt och jag o Ebba (i bärsele) skruvade i krokar och satte dit elbandet. Mamma var på väg hem från Göteborg så henne hämtade pappa på torget och jag ringde till svärmor och bad henne handla med grillat och sen åt vi en väldigt sen middag på kvällen allihopa! Vilken underbar familj jag har va!!! :)
Jo det jag skulle skriva var att svärmor plockade med sig dessa väldoftande blommor på vägen och gav till oss! Tack för det! :)
Ni kan tänka er hur gott det doftar hemma hos oss nu! Syrener och liljekonvaljer är ju inte bara vackra att titta på utan doftar ju så gott, särskilt tillsammans!!



Lillpluttan har haft en tuff natt med mkt gråt och ville inte sova en minut längre än till halv sex.. Jaja bara att stiga upp, men nu bäddade jag ner henne i vår säng och där sover hon gott! Hon måste ju vara utvilad till babysimmet idag då hon ska fotograferas själv under vattnet! Spännande! Idag ska hennes pappa dessutom följa med och titta på vår lilla simmerska och ta kort! :)



Inga kommentarer: