söndag 29 maj 2011

Shopping

Äh det blev ingen tuppis för mig. Har vattnat alla blommor istället. Gaah vilken tid det tar varje vecka med alla dessa orkideer!

Måste ju visa vad jag köpte igår! Jag fyllde år ca 2 veckor efter Ebba föddes. I födelsedagspresent fick jag flera presentkort på Gina Tricot och Kompaniet. Har däremot inte shoppat upp dom, förrän nu :) Lite roligare att shoppa när man är tillbaka i sin vanliga storlek. Eller ja jag hade tur jag kunde ha mina vanliga kläder nästan direkt efter förlossningen, men allt satt ju så jäkla tight haha. Inte var man direkt sugen på att ge sig in i en provhytt då och försöka trycka in allt överflöd i nya kläder! Nu börjar det kännas kul att handla kläder igen :)
Igår firade dessutom Kompaniet 1 år med nya ägare och hade 25% på allt! Vad passade väl bättre än att shoppa upp presentkort då?

Gissa vad som gömmer sig i den här fina dustbagen?


Jo en superfin plånbok/clutch i skinn från Tiger! Såå fin så jag var bara tvungen till att köpa den. Och alla som har sett min katastrof till plånbok håller nog med att jag behövde en ny (haha eller okej då, iaf en rejäl utrensning) Nu har jag sorterat kvitton och plockat över allt i den nya! 


Fick hjälp av en jättegullig tjej att hitta nya jeans. Hon mätte och hämtade miljoner jeans (kändes det som) som jag fick prova. När hon hämtade storlek 25 så sa jag att det finns inte en chans i världen att jag får på mig dom, men herregud det fick jag. Fast 26 var lite skönare, och inte satt inte som ett slimmat korvskinn haha :) Skönt för en morsa med noll koll på vilken storlek jag hade egentligen! Med all den supporten hittade jag två superfina jeans! Ett par från Levis och ett från Cheap Monday. 



Det inhandlades även en kofta. Den ser inte mycket ut för världen här, men var faktiskt jättefin på. Kommer bli perfekt att ta på över klännigen/linnet sena sommarkvällar!


Att lite shopping kan göra en så lycklig! Det bästa av allt då, jo jag har fortfarande presentkort kvar på Gina och på en härlig ansiktsbehandling som jag fått av min kära sambo!

Nu ska jag ge mig på nåt betydligt tråkigare, nämligen putsa fönster! Vi tvättade huset/en i fredags och det blev jätterent och fint så nu kan vi måla om några veckor. MEN alla fönster ser inte kloka ut av all algrengöring/smutsigt vatten som har runnit. Inte mycket annat att göra än att börja putsa :)

KRAM

Inga kommentarer: