torsdag 26 maj 2011

Räksallad

 Tänkte tipsa om en supergod lunch jag åt idag. Räksallad med ägg och avokado, superlätt och snabbt att göra, nyttigt och framförallt väldigt gott! (Hittade receptet för ett tag sen, tror det var Per Mobergs men sen kunde jag inte hitta det igen men har för mig att det såg ut ungefär såhär. Ähh gott var det hur eller hur!)

Jag tog:
Blandsallad
2 kokta ägg
1 avokado
Knappt 100 g räkor

Dressing:¨
ca 1 msk olivolja
1 liten klick dijonsenap
en nypa salt
Rör ihop och ringla över salladen

Delade en citron och pressade ur saften över salladen. Frächt och gott!



   Har äntligen lärt mig att äta räkor och det är ju faktiskt riktigt gott!                                 


Har även fått mitt pysselbehov stillat för tillfället. Piffade till välling och grötburkarna lite. I vanliga fall pysslar jag ju så mycket på jobbet så igår saknade jag det och då resulterade det i detta :)





Har de senaste dagarna fått känna på att jag har köpt en unghäst. Nu börjar den unga damen visa lite humör, antar att det betyder att hon känner sig hemma här nu. Inga överdrivna saker, men hon testar vad hon kommer undan med. Det skitkul att spralla inne på banan, att lyfta på hovarna är inte alls särskilt kul utan då kan hon bli riktigt arg på mig. Men vi kratsar dom varje dag, här får man vänja sig vare sig man vill eller inte Men hon är ändå rätt lättövertalad som tur är. En himla trevlig häst faktiskt, det vore väl konstigt om hon inte testade gränserna lite. Jobbade henne inne på banan i blåsten häromkvällen och den bekom henne inte det minsta. Kunde longera henne mellan två stolar med väldigt tight mellanrum, där hade Belliz protesterat men inte lilla Kid :)

Inga kommentarer: