fredag 20 maj 2011

I vår frysdörr

Ingen frys (eller i alla fall inte vår) är fullständig utan Ben & Jerry's cookie dough icecream. Såå gott! :)



Visste ni förresten att Ben & Jerry's kommer ifrån Vermont i USA där jag bodde i ett år. Har faktiskt varit på rundtur i fabriken i Waterbury och provsmakat nygjord glass. En upplevelse för en glassoman som mig! :)


Bilder från the Waterbury Factory


Förresten glömde ju att berätta, Ebbas första natt i sitt egna rum gick hur bra som helst. Hon sov hela natten! Mamman sov faktiskt rätt ok med :)
Inatt vaknade hon dock vid halv ett och var ledsen men jag var där som ett skott och tröstade och sen somnade hon om och sov till halv sex. Vår stora lilla tjej!

Nu ska jag pricka av några saker på att göra listan sen blir det nog en promenad i solen!
Vill så gärna möblera om nedervåningen i eftermiddag men mannen i huset är inte lika övertygad, smart är han också när jag försöker övertala honom säger han: Men det hinner vi ju inte, du skulle ju rida Belliz länge i eftermiddag sa du ju. Haha och då blir jag tyst för att kunna rida utan att ha en tid att passa är en stor lyx för mig när det händer numera!

Kram på er och trevlig fredag!



Inga kommentarer: