torsdag 28 april 2011

Löpning

Vad jag har saknat att ut och springa!Ja saknat!! Det är så skönt att ge sig ut i skogen med bara musik som sällskap. Rensa tankarna och ta ut sig! Har velat ta det hyffsat lugnt efter förlossningen och bestämde mig för att inte börja springa förrän efter sex månader eftersom jag har haft ont i/problem med ena höften. Nånting hände med den under förlossningen men nu tycker jag den börjar kännas bättre. Hmm förrutom när jag ridit, då gör det ont men det totalignorerar jag.. Har kört lite powerwalks, intervaller på crosstrainen och plankor och ryggträning (inga situps för en nybliven mamma, det vet ni va, ni som precis fått barn, det bidrar bara till ännu mer magmuskeldelning, kör plankor istället) för att hålla igång konditionen och stärka mage och rygg. Anyway, nu tappade jag tråden :) Just det. Löpningen var det :)
Igår var jag ute och joggade. Solen sken i ansiktet, Ebba sov i vagnen och bra musik i lurarna! Så jäkla underbart! Så underbart att jag inte kunde låta bli att ge mig ut idag också (yes det kommer jag få lida för imorgon, men det var det värt!) :) Gick fem minuter, sprang 15, gick 5 och så sprang jag 15 till. Svettigt blev det men kunde sprungit längre om det inte varit för höften. (Jävla skit, hmm) Sen hade jag Ebba plus vagn med mig, och det innebär att det blev asfalt och det är ju såklart mer slitigt för kroppen. Inte heller optimalt att springa med vagn, men det funkar! Ebba sover gott och jag kan ha musik högt i lurarna! Riktigt härlig peppmusik på högsta volym! Avslutar alltid med Robbie Williams Let me entertain you, när han sjunger come on, come on så orkar jag alltid springa lite snabbare! :)

Har ett nytt knep med, när jag känner mig lite trött och funderar på att ge upp så tänker jag på min förlossning och genast orkar jag lätt som en plätt fem min till. Det är ju bara att springa! Gör ju inte ens ont :) Knäpp jag? Haha har aldrig påstått nåt annat :)

Lär sova gott inatt! :)

Nu ska jag ta tag i lite tvätt och börja packa Ebbas och mina kläder inför helgen.

Inga kommentarer: