lördag 2 april 2011

Mysfrulle o testlastning

Vi började dagen med långfrukost! Så mysigt! Helgfrukostarna har alltid varit heliga för oss och det är så mysigt när Ebba kan sitta med vid bordet också (med lite mutning med majskrokar och banan) :)


Ebba kan med lite hjälp dricka vatten själv ur sin lilla mugg nu. Stora tjejen :)




Majskrokar- så mumsigt tycker Ebba. Jag tycker dom smakar papper :)

Medan Ebba sov sin förmiddagstuppis bytte jag däck (eller varför säger man däck, det är ju egentligen hela hjul man byter?) på hästtransporten och testlastade hästarna. Dom har ju inte åkt på nästan ett år, eller sen i juni förra året så lika bra att träna en gång. Ska nämligen iväg och träna med Belliz imorgon. Kettan nästan sprang in i transporten, överlycklig över att få följa med, Belliz tvekade nån minut sen bestämde hon sig att gå på med. Skönt! Hoppas hon gör likadant imorgon när hon ska gå på utan bästisen :) Kettan fick jag nästan inte ur transporten, utan fick gå in och hämta ut henne, hon hade tydligen bestämt sig för att åka nånstans gullhästen :)

Så skönt med helg! Vi har haft en fullbokad men väldigt rolig vecka! I torsdags åkte vi till Nybro och besiktade transporten sen hämtade jag och Ebbis gulliga Amanda och Mikaela Eliasson hos dagmamman/fritids och åkte hem till dom. Sen kom Jenny hem och vi åt såå goda räkmackor. Eftersom jag är som ett barn fick Jenny skala räkorna åt mig haha. Patrik och Macke passade på att springa lite i backarna och kom tillbaka rätt trötta :) Var verkligen en helmysig eftermiddag och kväll! Ebba fick en enorm kasse full med så fina kläder. Tack gulliga Jenny, det är guld värt! Ja tack hela familjen Eliasson för att vi fick bjuda in oss på mat och fika!

Igår körde jag ett härligt pass på crosstrainern och sen gick Ebba och jag bort till Mia och Isabella där även Tessan och Elsa var och hängde där till eftermiddagen. Vi hämtade super god thaimat från Wans thaivagn som står bredvid Engdahls färg i Torsås. Ett hett tips om ni bor i närheten! Det är så kul att träffa Mia och Tessan och lilltjejerna! Skönt och kunna prata av sig om allt möjligt med fler nyblivna mammor sen har vi ju så himla trevligt ihop med! :)

Nu har jag precis ätit plättar som jag stekt på vårt nya plättgärn. Hur gott som helst!! Lilltjejen har vaknat och vill ha lunch, broccoli och potatispure blir det idag. Hon är inte glad för broccoli så vi får se hur det går ;)



Måste ju visa att mina tulpanlökar inne faktiskt blommar nu :)

Nehe lunchdags för min gullunge!

Kram på er!






Inga kommentarer: