onsdag 13 april 2011

En pigg och två hängiga

Hej på er!
Vi är inte så pigga här i Björsebo idag. Eller Ebba är pigg och glad, det är jag och Teddan som inte är så pigga. Jag har jätteont i min mage, antingen i tunntarmen eller i livmodern vet inte vilket. Hade samma sak några dagar efter förlossningen och hade superont och fick feber. Då trodde dom att det var livmodern men det visade sig att det var min tunntarm som gjorde ont. Det gör inte lika ont idag men det är på samma ställe.. Hmm.. Teddy är stel och inte alls iform, vill helst bara ligga i mitt knä och följer varje steg jag tar. Lämnar jag honom när han har lagt sig så piper han. Fick provsvaren från djursjukhuset häromdagen och medicindosen verkar funka, dock tog dom prover från sköldskörtlen med eftersom han tappat alla sina klor och det var gränsfall att det inte behövde medicineras.. Men vi ska avvakta och köra på med omega 3 olja och B-vitamin ett tag till så får vi ta nya prover om ett tag. 
Nehe ska ta mig i kragen och skriva en handlingslista och ta tag i tvätten när Ebbis sover nu. Tog lite bilder på Ebbas rum igår men dom lägger jag upp senare för har inte lagt in dom i datorn än. Här kommer några från en del av vårt badrum uppe istället :)


Macke fick två nya fina blommor från hans morfar. Dom passade alldeles perfekt i vårt badrum uppe!



Mina favvodoftljus, vita snöbär från Partylite, luktar helt ljuvligt!

Ha en bra dag alla läsare!

3 kommentarer:

Livet på Landet sa...

Stackars dig och Teddy!! Hoppas du mår bättre tills imorgon så ni kan komma!!! Kramar till er!!!

Livet på Landet sa...

Och förresten. Om du inte vill lämna Teddy hemma själv så går det bra att ta med honom !!!!

Mia sa...

Tack vad gullig du är! Vi är piggare båda två ikväll! Vill ju inte missa pajkalset med alla söta bebisar imorgon! Tror han fixar att vara hemma imorgon, annars hör jag av mig :) Kramar!