onsdag 13 april 2011

Ebbas halvfärdiga rum

Godkväll!
Nu har magontet släppt lite, inte helt dock.. Trotsade magen med intervallträning (ähh det får bära eller brista!) och red sen en runda med Tilda och sen en runda till i skogen på Belliz med Kettan som handhäst, dom är ju så duktiga! Tilda hade en tid att passa och jag hittade inte riktigt till den rundan jag ville ta så var tvungen att testa den från andra hållet när vi lämnat av Tilda och sadel. Nu tror jag att jag hittar från båda hållen! Man ska vara lite envis ibland :)
Teddy verkar lite piggare ikväll och det känns väldigt skönt!!

Här kommer ett bildregn från Ebbas rum. Knäpp som jag är så har jag dock köpt en nytt klädskåp, så byrån ska ut (eller in till rummet bredvid som ska bli ett gästrum, for now at least ;)). Just nu letar jag efter en fåtölj som man kan sitta och läsa sagor i när hon blir större, helst en vit stor korgfåtölj som man kan sy en söt kudde till. (Ja mamma PRECIS en sån som ni har i ert kontor nere du vet, hint hint haha ;)) Ja och så är inte tavlorna upphängda än, men så här det ser det ut just nu :)


Ebbas väggord hon har över sängen (eller sängen står inne i vårt sovrum, men när hon blir större och flyttar in till sitt rum så kommer det hänga över hennes säng :))


Hängare från Kids concept (julklapp från kusinerna Fabian och Malte) med supersöt minikånken från Fjällräven (julklapp från farmor o farfar) egendesignad prinsesskrona från gammel"moster" Catharina och så en liten Benettonkeps :)


Postlåda från Bruka som faster Kika köpt i Stockholm. Så fin!


Stjärnlampa från Kids concept (doppresent från mormor o morfar)


Hylla med lite smått och gott :)
Tavlorna är inte upphängda ännu, måste möblera färdigt först så det inte blir massa onödiga hål i väggen! Idag ställde jag hyllan upp istället och det blev nästan bättre så det blir nog så istället :)


Ebbas fina träd!


Byrån som ska flytta till rummet bredvid :)
Så fin boklist från Kids concept, älskar det märket som ni kanske märker. Dom säljer det på Mairo bland annat. Prinsessa bokstäverna har inte heller kommit upp än, av den enkla anledningen att jag har ingen aning om var dom ska sitta än :)



Vi passade på att busa lite på hennes stora gosiga matta när vi ändå var där! Nappen är just nu så rolig att stoppa in och ut och tugga på! Allra roligast är det när man kan ta den från mammas eller pappas mun och sen stoppa in den i sin egen!


Tänder på gång kanske? Ebba biter och gnor med nappen!



Busfian! :)


Älskar den här bilden på vårt bustroll! Man vill bara pussa på dom där gosiga kinderna!
Oj vilket bildregn det blev :)
Nu är det sovdags, imorgon ska vi till Vassmolösa på pajkalas! :)

Natti Natti!


Inga kommentarer: