tisdag 19 april 2011

Storhandling

Godkväll på er!
Här sitter jag alldeles pigg fast klockan är alldeles för mycket, haha back to vanliga kvällspigga Mia :) Vi (eller kanske ska säga jag?) bestämde häromdagen att det nu är slutätet på natten för vårt lilla busfrö som jag inte tror är så mycket hungrig på natten som gossugen. Vilket är underbart iof, men när man är nästan 6 månader måste man lära sig att sova hela natten! Har faktiskt gått över förväntan! Vaknar hon innan kl 5 på morgonen blir det ingen mat utan lirk med nappen o snutten tills hon somnar om. Hon dricker även välling på  kvällen numera och det funkar kanon, hon verkar tycka om det nu faktiskt! :) Ja vi får se hur det går inatt men har faktiskt haft två helt ok nätter där hon vaknat runt fem som först. Vår lilla tjej börjar bli stor :)

Idag var vi nere o storshoppade mat på Willys i Lyckeby hos Håkis :) Så nu är kylen och frysen fullproppad! Vi kikade även in på Karlskrona möbler och tittade på nya utemöbler till vår inglasade altan. Våra gamla funderar jag på att måla och sätta ut på vår altan utan tak, dom är så slitna så det gör inget att dom blir väderslitna ( + att det är ju inne med shabby chic ju) ;) Hittade iaf väldigt mycket fint, men inte precis dom som jag vill ha, jobbigt när man har sett nåt framför sig och inte hittar det!
Ett litet inköp blev det med, nämligen en bricka och diskborstevas (?) från Cult. Vi fick diskmedelflaskan i julklapp av familjen Svensson.



Hann  och rida ikväll med. Eller hann och hann låter som att jag inte har så mkt tid haha, men Macke skulle inte träna, eftersom han har SM-premiär väääldigt snart så får hans träning prioriteras först just nu, och varannan dag är helt ok för mig nu! Belliz skötte sig fint. Skönt! Hade planerat upp ridpasset innan (W.R mönster, galoppvolter och sidepass) svårare än så behöver det inte vara och det går alltid bättre när jag strukturerat upp det! Note to self! :)
Ah med tanke på att Ebba nu redan har sovit i fyra timmar borde jag gå och lägga mig nu. Konstigt att för mig som aldrig krävt särskilt mycket sömn så handlar helt plötsligt väldigt mycket om hur mycket sömn man får. Sömn är helt plötsligt en lyx! Det är väl så när man är småbarnsförälder kanske? :)

Godnatt och sov så gott!

Inga kommentarer: