måndag 4 april 2011

Utedag

På jobbet brukar vi kalla den dagen i veckan vi går på utflykt för utedag. Idag har jag verkligen haft en utedag. Har varit ute i trädgården i stort sett hela dagen och räfsat hela framsidan, krattat grusgången (som förhoppningsvis försvinner till sommaren och blir en stenplattorgång istället) och rensat rabatterna. Tycker inte att det är jättekul att räfsa fast tycker om när det är fint. Och så 
1. Jag fick vara ute i solen hela dagen
2. Det blev fint i trädgården
3. Teddy var överlycklig som fick ha matte ute i trädgården med honom
4. Ebba fick sova ute i friska luften (får hon varje dag iof men ändå) :)

Det gäller att se positivt på allt :)

Sen slängde jag ihop en rulltårta till mannen kom hem. Älskar att baka, skulle göra det varje dag om det inte vore så onyttigt att fika varje dag :)  Men efter lite fika så fick vi massa energi och Macke gick loss med motorsågen på träden utanför vår trädgård och så vårstädade vi hästhagen för att uttrycka det fint. Så skönt när det är färdigt! Tack för hjälpen älsklingen!!!







Ikväll premiärgrillade vi också. Första grillningen smakar alltid extra gott tycker jag!
Nehe nu är jag helt slut och ska bädda ner mig i sängen, resten av familjen sover redan gott men jag blev pigg när jag var ute och nattade hästarna.. Fast den piggheten gick över rätt fort :)

Godnatt vänner! Hörs imorgon!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Åh Mia vad duktig du är om dagarna. Visst är det härligt att vara hemma om dagarna :) Rulltårtan ser god ut. Recept? :)

Mia sa...

Ja jag ÄLSKAR verkligen att vara hemma :) Hur ska man kunna börja jobba sen bara? Den var supergod!
Här kommer receptet:
3 ägg
1½ dl strösocker
1½ dl finriven morot
1½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk vaniljsocker
½ dl mjölk
Lite kokos

Vispa ägg o socker o morötter sen resten i en annan bunke o blanda sedan ihop allt. Häll ut i en långpanna med bakpapper o grädda ca 4-5 min i 225 grader.

Lägg ut på ett nytt bakpapper med kokos på.

Fyllning
200g cream cheese
saft från en halv citron + lite rivet skal
1 dl florsocker

Blanda och sprid ut på på kakan och rulla sedan ihop. Smarrigt! :)