onsdag 27 april 2011

Crosshelg

Hela förmiddagen idag har gått åt till att städa ur och packa ur husbilen från helgens crosstävlingar. Det är baksidan med crossen, alla dessa resor och in och utpackningar. Men det roliga väger upp det tråkiga! Och vilka underbara dagar vi haft. Strålande solsken och så hade vi turen att ha med både Ebbas farmor och farfar och mormor och morfar. Våra familjer är riktiga crossfantaster kan man säga :)
På torsdag/fredag är det dags att packa in allt i husbilen igen och bege oss till Vissefjärda för årets SM-premiär på hemmabanan! Ni kommer väl och kollar? Ryan Hughes från USA gör en favorit i repris och kommer ner och gästkör. Han kör i samma team som Macke, nämligen team Eliasson racing. Kom förbi i depån och hälsa på! :)


Ebba med sin farmor i Strömsnäsbruk i söndags


Min goa lilla unge :)



Ebba testade att äta fisk för första gången. Hon gillade det med precis som all annan mat :)





Det blir långa dagar på crossbanan, tur man kan sitta i vagnen och gosa med snutten när man blir trött :)
Ebba sover gott i vagnen genom heaten, precis som jag gjorde när jag var liten och min pappa körde. Vi störs  inte av crossljudet inte! Kalla mig miljöskadad men tycker faktiskt om crossljudet! Haha!


Ebba och hennes mormor i Karlsborg


Klart man måste testsitta pappas hoj! Det ska börjas i tid ;)


Får väl se till att Ebba får provsitta Belliz eller Kettan snart, det ska ju bli en liten hästtjej ju ;) Kanske får skynda mig att köpa en liten ponny så det inte blir en cross först.. Nejdå jag skämtar, Ebba får bestämma helt själv vad hon vill göra när hon blir äldre. Såklart.



Teddy är duktig vakthund tills sin lillasyster när hon sover <3

Det blev en härlig påsk i år! Två dagar hästclinic och två dagar cross och massa häng med familjen! Blir mest en massa kort på Ebbis nu förtiden och inte alls så många på Macke när han kör ;) Behöver ett större objektiv för att få till schyssta körbilder, ger mig inte ut på banan när jag har Ebba med mig.

I em var jag nere hos Gill på Hår och Naglar och fick lite ljusa slingor i håret, sen var jag och köpte en massa blommor som ska planteras imorgon. I kväll var Emma här på vår härliga tisdagsdejt! Vi grillade och kollade på Desperate Housewives och Cougar town. Mys! 
Nu mina vänner ska jag släcka ner här och hoppa i säng!

Natti Natti!


Inga kommentarer: