lördag 19 mars 2011

I väntan på bajset ;)

Hallå alla härliga läsare!

Jättekul att ni är många som läser och följer min blogg! :)
Idag vaknade vi tidigt hela familjen, ja Ebba först såklart, strax innan sex tyckte hon att det minsann var dags att stiga upp :) För en gång skull var jag faktiskt inte trött då utan vi kunde ligga och mysa och busa lite i sängen innan vi gick upp. Pappan i huset skulle ändå upp tidigt och åka till Kristiansstad och köra cross idag. Så vi har har tjejmys hela dagen :) Det finns ju faktiskt fördelar med att gå upp tidigt, vi har hunnit med hur mycket som helst idag känns det som! Passade på att hänga i stallet idag när Ebba sov och mocka och fixa med allt som man inte alltid hinner annars. Nu ska vi ta en promenad i det underbara vädret och passa på att slänga till hästarna lite hösilage! Uppdaterat, det behövde vi inte alls, snälla granntjejen Tilda gav dom höet och lite nytt vatten istället! Det tar lite tid att komma ut med en bebis ibland, precis när man är färdig och ska gå ut (ni som är äckelmagade kan sluta läsa nu ) så är det helt plötsligt bajsdag haha.. Så jag bloggar vidare medan lilla fröken här ligger bredvid mig och tar i ;)

Hur söta? :)

Igår var Chrille, Gill, Meja och lilla Elsa här! Vi åt tacos och Meja var så duktig att hjälpa till att mata Ebba med både morotspure och majskrok :) Sen blev det Hollywood för hela slanten (världens roligaste spel jag lovar!!) förrutom när Chrille (TACK!!) fick hjälpa mig att dra ev en klo som satt halvt av på Teddy (typ 10:e klon som gått av de sista månaderna..det är den där epelepsimedicinens fel, men men han får iaf inga anfall längre.) Men han fick lite smärtstillande så han verkade inte ha ont av det under kvällen direkt. Snarare tvärtom, Mejas lilla valp Elsa och Teddy fann varandra och busade järnet hela kvällen! Det var en liten kille som sov väldigt gott inatt kan jag lova :)

Inga kommentarer: