onsdag 16 mars 2011

Borta bra men hemma bäst!!

Nu är vi hemma i Sverige igen! Började köra hem i måndags lunchtid, det skulle bli sämre väder i Italien så då bestämde vi oss att åka hem några dagar tidigare. Det har varit helt underbart men lika underbart att komma hem till sitt eget hus igen (synd bara att det är så förbaskat kallt här)! Nästan tre veckor hemifrån innebär en hel del packning och därmed tvätt och det är vad jag sysslat med sen vi kom hem! Nu är det mesta i ordning och Ebba sover gott i sin säng, hästarna har blivit matade och nattade, Teddy ligger här bredvid och myser och mannen och jag sitter och slappar i soffan. Det känns i kroppen att det blivit många hundra mil i husbilen sista veckorna och det ska bli så skönt att få sova i sin egen säng!

Men vilken härlig resa!
Den här resan kommer ju inte Ebba att komma ihåg så mycket ifrån men hoppas att vi kan fortsätta att resa så här för man får uppleva så mycket och se stora delar av andra länder, allt från minsta byar till stora städer! Jag har alltid rest mycket med min familj sen jag var liten, både crossresor och semesterresor (charter och med husbil). Vi har spenderat många somrar i bland annat Frankrike, Italien, Holland och Belgien. Min bror och jag har fått uppleva massor som man aldrig hade fått genom att bara åka på charterresor, även om det kan underbart och väldigt skönt det med! Vad jag vill få fram genom allt svammel (tänk på att jag är trött o ligger väldigt mkt efter med sömnen haha) är att jag så gärna vill ge Ebba såna fina minnen och upplevelser från resor som jag har fått av min mamma och pappa! Tror det är ifrån dom jag fått mitt stora intresse för språk! Jag är faktiskt 6-språkig tro det eller ej, även om jag tyvärr märker att jag börjar tappa lite i några av språken! (Kanske ska läsa lite på distans nu när jag är mammaledig?)  Hmm nu tappade jag tråden igen, kanske bäst att gå o lägga mig för nu börjar ögonen gå i kors!

Vill tacka Tinna, mamma & pappa, svärmor & svärfar och grannen Tilda m. familj för all hjälp med våra djur när vi var borta! Är så tacksam!!!

Gonatt alla vänner!

Kram från en väldigt trött och lite sliten men väldigt tacksam mamma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker iaf bäst om när ni håller er hemma :) Veckorna är inte detsamma utan tisdagsdejter!
Pöss Emma

Mia sa...

Tycker det är rätt skönt att vára hemma med!Räknar med en tisdagsdejt på tisdag nu då! :) Ska vi boka in det? Puss

Anonym sa...

Absolut :) Tisdagsdejt it is :)Pöss