onsdag 30 mars 2011

Glammig onsdag

Började dagen med att mocka och göra allt vanligt fix i stallet, sen fortsatte jag att rengöra vattenkopparna och spannen osv. Sen började jag med vad som kan vara det tråkigaste som finns, nämligen vårmocka hagen. Men tar jag några kärror om dagen så har jag snart fått bort det värsta. (Mockar ju såklart inte hela hagen, då hade jag fått hålla på i flera månader, utan bara närmast stallet där dom hängt mest i vinter.) Men så är det att vara hästägare, man få ta det tråkiga med :)

Efter vårstädningen i hagen var det bara till att kuta in med vagnen, hoppa i duschen och duscha i iskallt vatten (pannan hade såklart stannat) för att skynda iväg till BHV och Ebbas 5-månaders sprutor. Usch hade hellre fortsatt mockat. Det gör verkligen ont i hjärtat när Gitt sticker dom otäcka sprutorna i Ebbas små söta ben. O så det efterföljande hjärtskärande skriket som kommer efter sprutorna, HU! :( Nu är det bara att hålla tummarna att hon inte blir lika dålig som sist. Än så länge verkar det lugnt med ska väl inte ropa hej än...

Nu har jag lagt Ebbis för en liten tuppis och ska passa på att tvätta lite och fixa mat till sambon som strax kommer hem och vänder innan han ska iväg och köra cross. Som sagt, glammig onsdag va? :)

Igår var en betydligt roligare dag, började med babysim, sedan fortsatte vi in till Kalmar och köpte en systemkamera (jippi, fast får inte hem den förrän nästa fredag) och en supersöt rosa mössa med vita stjärnor på till gullungen. Har ni märkt att jag har fått dille på stjärnmönster? :) Därefter hade Macke Ebba och jag och granntjejen kunde rida ut i skogen en runda. Hittar väldigt dåligt här än så länge, det är lite jobbigt eftersom jag är van att hitta överallt i skogarna i Övraby och däromkring, men det är bara testa sig fram tills man lär sig hitta! Dagen avslutades med traditionellt tisdagsmys med bästa Emma! :)

Det var länge sen jag la ut några bilder på vår renovering, hann aldrig ta några kort på Ebbas rum innan minneskortet pajade men ska ta nya med nya kameran när den kommer. Tog däremot några kort på vårt sovrum för nån månad sen (japp det får bli gamla-bilder-veckan). Ser inte riktigt ut såhär idag, då jag har Ebbas spjälsäng brevid vår säng nu (när jag tog korten hade vi spjälsängen inne i hennes rum för att kunna mäta ut var jag skulle sätta ett väggord med Ebbas namn, ni fattar när jag visar bilderna på hennes rum).

Iaf här kommer lite bilder :)






Vårt sovrum var från början två små rum, men vi slog ut väggen, tog bort två inbyggda garderober, bytte ut ett fönster och en balkongdörr. Sen hade vi helt plötsligt ett stort rum att jobba med, väggarna blev inte helt oväntat vita, samma ekparkett som resten av huset, vitlaserat innertack med inbyggda spotlights i både fönster och tak. Gillar som sagt när det är en genomgående stil i hela huset sen kan man sätta till nån accentfärg istället.


Från allra första början var tanken att behålla två rum och göra det ena till en walk in closet, men jag är glad att Macke fick som han ville med ett större rum för det blev mycket bättre! Och en liten del av rummet fick jag till att hänga lite kläder iaf :)


Dessutom så döljer det sig varsin mini walk in closet bakom dom här dörrarna precis utanför vårt rum :)
Så jag fick lite som jag ville iaf ;)



Nehe dags att ta tag i den där tvätten nu kanske, hoppas ni har en betydligt glammigare onsdag än jag! :)

Kram från Mia
(som faktiskt störtdiggar sitt oglammiga liv) ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk fint sovrum ni har! Skönt med massa yta :)Kram Therese Ovesson

Mia sa...

Tack Tesse! :) Ja det är faktiskt jätteskönt! Kram!