fredag 4 mars 2011

Cremona

Igår bäddade vi ner Ebbsan i vagnen, tog på oss vinterjackorna (det regnade o var allmänt trist väder) och gick in till Cremona för lite efterlängtad shopping! Det var en cross och träningsfri dag så vi började dagen med en fika på ett mysigt cafe! Mmm!



Lite kultur i form av Cremonas kyrka



Pastalunch på en mysig resturang

Ebba vaknade såklart så fort vi kom in på resturangen som var full av gäster. Man (läs jag) blir lite stressad av att Ebba ska tröttna och skrika men icke då! Hon var så nöjd hela tiden och charmade alla gästerna :)
Extra kul var det när hon fick testa att smutta på ett kex (osaltat såklart). Ebba har ju börjat med smakportioner nu och älskar det! Med resultatet att varje gång vi äter sitter hon och gapar och vill okså smaka! Blir att köpa majskrokar när vi kommer hem!

Kexet var mycket gott att sutta på!

Mammas gullunge <3


Vilken lycka när vi hittade Zara, min äsklingsaffär!!! :)


För att sedan hitta Sephora!! ÄLSKAR Sephora! Den här var inte lika stor som den i Paris eller New York (där gick jag i timmar och luktade och klämde) men nog så underbar ändå! För den som inte vet så är Sephora sminkets och pafymers mecka!

Ser ni mitt leende? :)

Det var en mycket nöjd Maria efter gårdagen kan jag lova!! Allra mest shoppat blev det till vår lilla dotter (oväntat va?) Ska lägga upp bilder senare idag på våra fynd! Ja mycket var på rea, jag vet att jag brukar säga det men det var faktiskt så den här gången, Macke var med och fick det bevisat! ;)
Han skötte sig för övrigt mycket bra igår och klagade inte en enda gång och gick med vagnen och bar kassarna så jag kunde kolla på och prova kläder! Vilken kille va! (kan det ha nåt att göra med att han ville hålla mig nöjd eftersom han vill köra cross tre dagar på raken tro?) ;)

Nu ska jag engagera mig lite i Mackes crosskörning, har lovat att filma lite idag! 

Hej svejs!

4 kommentarer:

Livet på Landet sa...

Vad härligt ni verkar ha det!! Är lite avis måste jag säga. Skönt att kunna vara tillsammans hela familjen ett par veckor=)
Elsa hälsar till Ebba att hon vill leka så fort ni kommer hem!! hihi..
Kramar från oss!!!

Mia sa...

Vi har det super! Är jättemysigt att kunna vara tillsammans hela dagarna! :) Ebba hälsar tillbaka att vi får boka in en playdate så fort vi kommer hem! :) KRAM

Pelle Arvidsson sa...

Tja, Pelle här! Ser ut som ni har de kanon! Inte alls avis..... Om ni har fler fria dagar så finns de ett bra shopping ställe som heter Mantova outlet mycke Italiensk mode, de skulle du gilla. ligger lite utanför Mantova som också har en fin vm bana. Finns skyltar om outletet längs med vägarna. Ha de kanon Hälsa macke och tösen!

Mia sa...

Hallå Pelle! Åh tackar för tipset!! Tyckte jag såg skyltar om ett outlet när vi var i Mantova, då vet jag att det är värt att kolla in! Vi ska faktiskt till Mantova imorgon så då kanske jag ska försöka få med mig Macke dit! ;) Hoppas allt är bra med dig! Hälsa Linda! Macke o Ebba hälsar tillbaka! Ha det gott!