torsdag 26 april 2012

Working mama och löslongering

Har haft två härliga fullspäckade dagar med jätteroligt jobb, hämtning och lämning av dotter, löslongering av Belliz, longering av Cassie och massa gos med en snorig liten Ebbis.
Belliz är såå duktig nu och det är en ren fröjd att jobba med henne! Cassie gör sina små försök till att testa ibland men där är det nolltolerans! Men hon är en smart och lättlärd häst så hon kommer bli en kanon ridhäst!

Så måste jag ju berätta att det är en stolt mamma och pappa här idag! Ebba har idag fullt medvetet kissat på pottan!!! Har ni inte barn själva så kanske ni tycker att det är too much information, men har ni det så vet ni säkert hur glad man blir!! "Poppan" som Ebba säger är jättespännande just nu så det gäller att passa på!! Hon pratar för fullt nu lillpluttan och lär sig nya ord varje dag. Hon kan tex säga "mamma sitta dä" och peka på platsen bredvid henne vid matsalsbordet :-)

Bjuder på några halvsuddiga grå bilder på en smutsig Belliz när jag löslongerade henne igår. Ja men försök fånga en travande/galopperande häst med en iPhone så får ni se ;-)

Kram och godnatt!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är barnen i en underbar ålder nu! Man kan t o m kommunicera med dom :) Min kille vägrar dock sitta på pottan men det går bra om jag håller den framför honom..... nåja iaf det mesta prickar rätt :)
Ha en trevlig helg! Ska ju vara soligt o det uppskattas ju!
Hälsningar F

Mia sa...

Ja helt underbar ålder! :) Haha vad härligt! Huvudsaken är ju att han vill kissa på den, hur det går till kan ju kvitta! :)
Tack detsamma! Hoppas på mkt sol!

Livet på Landet sa...

Vad kul att du har haft roligt dessa dagar!! Tack för att du tig hand om mina elever:) hoppas vi kan ses nästa vecka??!! Kram kram

Mia sa...

Inga problem, var bara roligt! :)
Synd att jag inte kunde på onsdag med vi får ses nån annan dag snart!
Kramar!