måndag 16 april 2012

Kalashelg


Oj vad dålig jag har varit på att blogga i helgen. Vi som haft en riktig kalashelg, bokstavligt talat! Kalas för M i lördags och 10års-kalas för Filippa igår. Underbart!

Här kommer ett bildregn!


Det brukar blir en hel del kramande och pussande mellan dom här kusinerna! Finaste busungarna. Hur söta är dom inte? :)


Ja mellan Filippa och Ebba också! Dom är ju så söta att man bara vill äta upp dom! <3
Psst! Ser ni Ebbas lockar?!! Dom har hon inte fått från mig, mitt är spikrakt. Hennes pappa däremot är lockig om han bara hade haft det lite längre. Jag ÄLSKAR lockar och hoppas så att Ebbis kommer bli lockig!


Man skulle kunna tro att dom här killarna ska pussas med men så var inte fallet, lyckades bara fånga dom mitt i brottningen :)


Tårtan. Den här gången har jag lärt mig att bara göra en, brukar alltid få en helt orörd tårta över. Och tårtor är överskattade enligt mig, dock alltid roliga att göra!



Hela kusinligan utom Malte (just när bilden togs) har byggt koja och myser o äter ostbågar. Så underbara kusiner! Vilken lycka att få ha varandra! Ja visst fan är jag partisk, men det måste vara världens bästa ungar hela högen! ;)


Efter kalas känns det som om man har blommor i hela huset och det älskar vi ju, eller hur!



Förutom kalas så har staketet runt paddocken blivit färdigt, Belliz är löslongerad två gånger och det börjar ta sig (ja man ska vara positiv ju), ett bigarråträd är planterat (en av M's födelsedagspresenter) jag har köpt färg till stallet, och grejer till vårt blivande trädgårdsland. Ja där har ni egentligen anledningen till dåligt bloggande. Och ja, jag har och göra närmsta tiden med stall som ska målas om, ett helt nytt trästaket ska sättas runt hela hagen och så ska det göras trädgårdsland. Tur jag inte jobbar för hur skulle jag hinna med det, och ta hand om barn, hem, hästar och hund med då? ;-)
Ännu mer tur är att jag har världens bästa pappa och sambo som ska hjälpa mig med staketet.

Kram på er kära läsare och tack för ni tittat in fast jag har uppdaterat dåligt sista tiden. 


Inga kommentarer: