tisdag 31 januari 2012

Strul

Jag ber om ursäkt för min bloggs just nu tråkiga utseende, håller på att göra om men blogspot sammarbetar inte alls med mig just nu så vi får se vad det slutar. Full av inspiration och vårkänslor är jag iaf trots strul och bjuder idag på nyplanterade pärlhyacinter i kruka här hemma. Längtar tills dom blommar :)




Annars tycker jag faktiskt att det är rätt mysigt med det här kalla krispiga luften och tunna snötäcket som ligger. Vackert men även väldigt praktiskt för mig, det innebär nämligen att jag varje dag har tre rena hästar och en hund med rena tassar. Det uppskattas kan jag lova!
Dessutom så älskar Ebbis att åka pulka!

Här hemma pågår några projekt, bland annat sista sovrummet på övervåningen som får sig en behövlig renovering i form av ny el indragen i väggarna, nytt tak, isolerade väggar mm. Fast renoveringen går på halvfart just nu, vi började nämligen innan jul men sen kom annat i mellan och rummet kändes väldigt lågprioriterat. Men elen är dragen, väggarna har fått nya gipsskivor, panel på snedvägg och tak är färdigt och grundmålat. Nu ska det målas fler lager, de andra tre väggarna ska spacklas och sedan målas. Vi har tagit fram originalgolvet som låg under plastmattan och det ser helt ok ut, så det lutar mot att det ska behållas, slipas och laseras. Bilder finns och kommer upp när vi är färdiga.
Skönt sen är hela huset totalrenoverat!
Fast man (läs jag) är ju lite knäpp och kommer på nya idéer hela tiden, en ide jag grubblar lite på ska ni få se ikväll eller imorgon.

Kram sålänge!




Inga kommentarer: