onsdag 1 februari 2012

Griffelvägg

Det där projektet jag pratade om igår är en vägg där köket, groventren, och tvrummet gränsar, som egentligen är murstenen till skorstenen, fast spacklad och målad men det går aldrig att sätta upp nåt på denna vita vägg. För ett tag sen kom min svägerska Kika med förslaget att måla den med griffelfärg och det låter väldigt spännande tycker jag. Tänkte måla med magnetfärg under för att det även ska gå att sätta upp magneter på den om man så vill. 
Nu är bara frågan hur mycket jag ska måla, ska jag måla hela den väggen ni ser nedan, eller kanske lämna en vit "ram" ca 10 cm runt om hela?


Eller ska jag måla hela vinkeln och den lilla väggen som ni ser på bilderna nedan?



Vad tycker ni fina läsare?
Skönt när man inte funderar på värre saker faktiskt ;)
Är det detta som kallas för lyxproblem? 

KRAM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nej Iapia, det är ju livsviktiga beslut ;) Jag tror det skulle bli häftigt med en vit ram runt. Så blir det som en tavla också :) Kram Emma

Anonym sa...

Vi har målat en vägg här hemma, tror vi har färg kvar om du vill ha!! Vi lämnade en vit kant runt som en ram , det blev bra!! Kika

Livet på Landet sa...

Bara slå till Mia! Som du vet så skulle jag också vilja ha en griffelväg här hemma. Men har ju tyvärr en lite negativ man i just detta ämnet!! =)
Hoppas vi snart kan ses! Vill bara att Elsa ska bli frisk sen har jag tänkt bjuda hem er på fika och lek!
Massor av kramar och pussa Ebba extra från mig och Elsa!

Mia sa...

Ja det blev en vägg och vi är jättenöjda! :)
Kika läste först nu att du hade färg kvar, det hade jag gärna velat ha, men men nu har vi också färg kvar istället :)

Kram på er alla!