tisdag 7 februari 2012

Snackefian :)

Nyss var hon en liten bebis, nu går hon kring här hemma med sin dockvagn och pratar i sin iphone :)



Hmm, blir konstiga färger med kameran ser jag nu, både dockvagnen och hennes myskläder från polarn och pyret och är riktigt starkt cerisa, inte alls den konstiga färgen som visas här..


Det kommer så många ord nu, Ebba kan bland annat säga blomma, macka, dricka, kaka, banan, yoggi, traktor, anka, mamma, pappa, teddy, tack, hej, haj haj (hejdå), napp, cross, häst, mormor, farmor (morfar säger att hon säger morfar med men jag har aldrig hört det ;)
De flesta djurljuden sitter där och så kan hon lite engelska  med då, nämligen Oh yeah och I love you!
Haha ja men det är klart att det är en stolt mamma vid tagenterna :)

Det är såå himla kul när hon börjar prata och vi kan leka superlänge på hennes rum med alla saker. Vi sjunger sånger ihop och dansar knasigt :)
Samtidigt så undrar man var tiden tar vägen, vill nästan stanna tiden lite ibland så man verkligen hinner med!

Nehe nu ska vi ta lite mellis sen ska jag ut och rida i det underbara vädret så fort M kommer hem.

Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig tjej till att prata du har :)
Min lille snackar inte så mycket, säger några få mest obegripliga ord, utan har nog mer fullt upp att leva rövare!
Håller med dig om att man skulle kunna stanna tiden nu o njuuuta!
Hälsningar F

Mia sa...

Haha ja hon babblar på för fullt just nu, även om många av orden är det nog mest jag och hennes pappa som förstår :)
Härligt med busiga barn, det är väl så det ska vara eller hur!? :)
Kram