söndag 12 februari 2012

Vår omgivning

Så här ser det ut där jag bor! 

Åker  snett mittemot vårt hus (mittemot vårt stall) som i augusti
 blir hästhage när grannen har arrenderat den färdigt.

Samma åker

Vårt stall (som ska målas i år) ligger på höger sida om vårt hus


Stallet sett från grannarnas håll

Här ser ni en bit av hästarnas nuvarande hage

Den här vackra bron ligger bara några hundra meter ifrån vårt hus.
Oftast hör man bäcken brusa riktigt högt ,
och det känns lite som man att man bor nära havet :)

Den lilla vinterbäcken som på höstarna och
vårarna är betydligt bredare och full fart i !




Det är lätt att bli hemmablind, men eftersom att vi inte har bott här så himla länge än (två år i april) så uppskattar jag verkligen vår omgivning. Jag älskar verkligen att bo här och är lyckligt lottad som kan ha hästhagarna precis intill huset med stort fint stall och ridbana precis intill.
Man ska ta tillvara på livet och jag njuter av vårt vardagsliv varje dag!

Kram från mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni bor verkligen helt fantastiskt. Ert hus har ni verkligen fått till ett drömhem. Hämtar verkligen inspiration från din blogg :) Kram Therese. O

Mia sa...

Tack snälla du för dina fina ord! Var glad jag blir! :)
Måste vara så kul att som ni bygga nytt hus, bloggar du med? I så fall tycker jag du ska lägga upp bilder på huset sen! :)
Kram!

Anonym sa...

Hej! ja jag bloggar, är däremot inte alls lika bra på att fota ;) Jag började med en bröllopsblogg för att minnas mina tankar. Så kul att gå tillbaka så valde att fortsätta blogga, dock har jag lösenord för att kunna lägga ut lite mer privata bilder, men självklart får du gärna kika in och titta :) Kan maila dig lösen isf. Kram

Mia sa...

Det får du gärna göra :)
Maila mig på Fb, eller på maria_ovgard@hotmail.com
Spännande :)
Kram