torsdag 9 februari 2012

Mjölfritt bröd

Godmorgon eller snarare god förmiddag!

Imorse bakade jag ett supergott bröd utan mjöl. Brukar baka det för det är supergott, nyttigt och går snabbt att baka.


Du behöver
1 dl mandelmjöl (har du inget färdigt går det bra att mixa mandlar till ett mjöl)
1 dl fiberex (finns i glutenhyllan i mataffären)
½ dl linfrön
½ dl pumpafrön
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk (finns också i glutenhyllan)
250 g  keso
3 ägg

Blanda de torra ingredienserna och sedan äggen och keson och rör sedan ihop allt. Salta och krydda med valfri krydda om så önskas. Bred ut på en plåt med bakpapper.

Grädda i 225 g i ca 15 min. Ta ut och njuuut :)

Vill man göra brödet lite mer spännande tex att ha till en måltid brukar jag lägga i soltorkade tomater och fetaost i smeten och sedan strö riven ost innan jag lägger in den i ugnen.

Nu kommer snart lilla Isabella hit, hennes mamma ska jobba idag så hon och Ebba ska ha en playdate idag. Supermysigt! :)

Ha en bra dag!

Kram









2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset, det här brödet måste jag testa :)
Kram Therese O

Mia sa...

Ja gör det, så gott och lätt att göra! :)
Kram