torsdag 5 januari 2012

Vår julafton

Vi firade jul här hemma i år. Mina föräldrar, min bror, Markus föräldrar och hans äldsta syster med familj kom hit. Supermysigt var det! Vi saknade bara Ms mellansyrra med familj.


Dukningen var enkel och gick i grått och rött


Granen med endast våra julklappar under den. När det sedan fylldes på så gömdes nästan granen ;)


Den här minen kör Ebba med nu när kameran kommer fram, precis samma min som jag körde med när jag var i hennes ålder. Lite lik sin mamma är hon allt :)


M och jag i köket


Finaste tjejkusinerna klämmer på paketen :)


Ebba har fyra favoriter som liksom är lite roligare än alla andra. Mormor, farmor, Felix och Filippa. Filippis fick många kramar och pussar av lilla pussgurkan Ebba!


Och så kom ju äntligen tomten! En riktigt rocktomte med solbrillor som fick oss alla att tjuta av skratt. Hellyckat! Tack snälla tomten! :)


Ebba var inte ett dugg rädd för tomten (inte Teddy heller som ni ser) utan tyckte han var väldigt spännande!




Mat i mängder som ju hör julen till


Ett berg av julklappar! Vi måste ha varit så snälla i år :)



Bland det bästa på hela kvällen var när Filippa öppnade sitt paket och såg att det var en dator! Snacka om överlycklig tjej <3


Precis som när Felix öppnade sitt PS3! Vi märkte inte av dom på hela dagen efter sen :)


Filippa fick ännu fler kramar <3


En helmysig dag/kväll och även en härlig juldag med spel, slappande och ännu mera mat!
Vi fick julklappar i mängder! Ebba var så trött att hon endast orkade öppna hälften innan hon slockande gott i sin säng. Hårt med julafton när man är liten :)
Hon måste varit en väldigt snäll tjej för hon fick massa fina kläder, pulka, böcker, leksaker, cd-spelare, cd-skivor och pengar. Har säkert glömt nåt för hennes hög var helt enorm.

Macke och jag skulle inte köpa nåt till varandra sa vi. Haha eller hur! Min galna underbara sambo hade köpt en vit fin alldeles underbar Kitchen Aid till mig och även mixern av samma märke. Underbara underbara Macke! Själv hade jag köpt nya chinos, björn borg kalsonger och Zlatan-boken till honom. Sen fick han själv komplettera med att köpa ett nytt bioljudsystem. Det var lycka för honom :)
Men som jag skrev innan så fick jag två Kitchen Aid, bästa mamma och pappa hade nämligen köpt en till mig med. Bästa brorsan komletterade med en glasskål (som är grym) till Kitchen Aiden och extra tillbehör. Så vad ska jag med två stycken till undrar ni? Precis, men det hade pappa och macke löst sinsemellan så mamma fick också en Kitchen Aid i julklapp :)

Vi fick fler Mateus ostronskålar, fina Lexingtonhandukar, en Juice presser från Philips så vi kan dricka färskpressad juice i alla dess former till frukost, böcker, spel och pengar.

Ja vilken härlig dag det var!

TACK hela vår stora fina familj för allt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Det var en härlig julafton med mycket mys.

Mia sa...

Ja verkligen! :)