lördag 7 januari 2012

Ebbas rum

Fixade lite i Ebbas rum i förmiddags och rensade ur hennes klädskåp (igen). Skruttan växer så det knakar! Passade på att ta lite nya bilder med. Lite nytt har hänt i rummet.






Rensade ut hur mycket fina kläder som helst, de flesta knappt använda, trots det känns det som att det finns en hel del kläder kvar. Lillfian har ju alltid en massa i tvättstugan också. Det går ju åt en hel del ombyten när man är ett år och äter själv ;)
MEN borde kanske lära mig att hon inte behöver så mycket kläder i varje ny storlek. MEN sen är det ju så jäkla kul att köpa alla dessa söta flickkläder. Man kan ju hoppas att man nån gång får en flicka till, eller att en vän till mig får en flicka så alla dessa fina kläder kommer till användning igen!


Gott om plats i klädeskåpet igen!


Tavlorna har äntligen kommit upp!



Älskar fotot från Atelje Sofi. Ebba fotograferades där när hon var precis ett år och det blev hur mycket fina bilder som helst. Bland annat den här när hon lånar mina pumps :)


Hyllan börjar bli full av leksaker. Träboxarna från Kids Concept som Ebbis fått från sin mormor och morfar är kanon att fylla med leksaker! Sötaste cd-spelaren i rosa fick hon av sin farmor och farfar och är en given favorit. Det är mycket dans till musik just nu :)


Den söta lilla korgstolen är ärvegods från kusinerna Felix och Filippa.




Även Ebbas fina ljusrosa orkidé blommar för fullt. Orkidéer stormtrivs hemma hos oss! 


Ebba älskar att plocka med sina bakelser :)
Nästa steg blir att bygga litet kök till henne tror jag. Skulle vilja göra det i samma stil som vårt kök. Får se när vi tar tag i det.


Nu väntar sängen och boken Elsas hemligheter. Har fått förmaningar om att jag måste lägga mig tidigare om kvällarna så nu avslöjar jag väl mig ;)

Godnatt fina läsare!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte gulligt rum!
Ska du snart börja jobba och därför måsta lägga dig i tid? ; )
/Linnéa J

Mia sa...

Tack :)
Nej ska inte börja jobba än på ett tag, måste bara sova lite mer för att orka allt man vill göra :)