tisdag 1 februari 2011

Vårt kök!

Godmorgon höll jag på att skriva :) Känns som morgon för mig för jag är tröttare än tröttast. Vår lilla Ebba som har sovit exemplariskt om nätterna sen hon föddes i stort sett har börjat stöka om nätterna. Hon vill äta lite varannan timme och absolut inte somna om sen. Undrar om det är tänder på gång eller om hon är i en tillväxtfas? Jobbigt är det iaf hur eller hur. Hoppas det ändrar sig snart! Nu sover hon iaf gott ute i vagnen (babyvakten Macke köpte när vi låg på BB måste varit den bästa investeringen nånsin!) och jag tänkte bara visa lite bilder innan jag sätter igång med målandet!

Såhär ser vårt nya kök ut! Högblanka luckor, granitbänkskiva och rostfria vitvaror! O så vårt glasmosaik-kakel som var så svårt att bestämma! Vi är så nöjda!


Tack och lov har mannen och jag samma smak. Mkt vitt, minimalistiskt och så rent och stilrent som möjligt! Ska visa bilder på resten av nedervåningen som numera är helt öppen en annan gång så får ni se. Vi har inte ens gardiner, tack o lov! ;)


Hittade inga bra förebilder på köket, men här är två från under tiden vi renoverade!


Här är golvvärmen nästan färdig, i bakgrunden ser man det gamla fönstret vi bytte ut mot två små. Vi rev även ner en vägg så att köket skulle bli öppet mot resten av nedervåningen!



Här är golvet pålagt och de nya fönstrerna på plats! Väggarna är riktade! Gissa om det behövdes i vårt gamla hus! ;)

Nehe nu är det målning som gäller för ikväll kommer elektrikern och drar elen färdigt i Ebbas rum! Sen är det dags för tapet, golv och tak - LÄNGTAR! :)

Kram på er!

2 kommentarer:

Livet på Landet sa...

vad fint ni har det!! Få defintivt bli en fika i Björsebo snart=) KRAM

Mia sa...

Tack! :) Ja det får det absolut bli, kanske kan få till en nästa eller nästnästa vecka :)Kram