torsdag 3 februari 2011

En alldeles trevlig torsdag!

Godkväll vänner!

Sitter här med en superpigg Ebba, själv är jag dock inte lika pigg men bara att härda ut en stund till :)
Idag på förmiddagen var vi en sväng i Vassmolösa ihop med Maria o Isabella och hälsade på Elsa och hennes mamma! Tessans supertrevliga syrra och barn var också med. Där kalasade vi på god äppelpaj o snackade en massa skit! Alltid trevligt! :)


 Lånar en härlig bild på tre söta tjejer; Ebba, Isabella och Elsa, från Tessans blogg http://tessaneriksson.blogspot.com/

Väl hemma igen satte mannen o jag igång att måla färdigt Ebbas rum. Äntligen! Målning tillhör inte min favoritsysselsättning efter att ha målat ett helt hus invändigt känns det som (känns extra kul o veta att vi ska måla om både hus och stall i vår/sommar hmm).. Sen gav vi oss på att börja tapetsera själva.. Oj vad klurigt det var, särskilt eftersom Ebba Bebba envisades med att hänga i bärsele på mamma!


Här ser ni ett smakprov på tapeten. Visst blir den fin!


Ebba gosar lite med sin pappa i sängen innan han ska sova, han måste ju upp tidigt o jobba! Ebba o jag däremot tänkte sova heeela natten och ta sovmorgon på det. Ska bara övertala dottern till detta med ;)

Godnatt o sov så gott alla!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Åhhhh vad fint hon kommer få i sitt rum :)
Tänkte bara berätta att jag och Isak följer din blogg.
Vad fint ni har fått det i huset. Ni är ju superduktiga.
Bra att veta att du är du ktig på att måla. Jag ska oxå måla om huset i vår, kanske man kan få experthjälp? ha ha
Om du tycker om barnbloggar måste jag tipsa om följade blogg, superrolig:
http://www.itoddd.blogspot.com/
Kram Åsa

Livet på Landet sa...

Jättefin tapet!!! Ska bli roligt och se när vi kommer på besök i Björsebo=) Hoppas det gick bra med "sova hela natten" projektet. Elsa tyckte tydligen att hon skulle äta 2 ggr denna natten.. KRAM

Mia sa...

Åsa: Tack, ja det kommer nog bli fint när det blir färdigt! Vad glad jag blir att du läser!
Hehe målar du mitt hus, kan jag måla ditt? ;)
Tessan: Ja och då är förhoppningsvis hela rummet färdigt och möblerat så får ni se slutresultatet :) Ebba vaknade 2, 4 o 6 inatt.. inte alls vad jag hade tänkt.. men men det är väl så med dom små liven :)
Kram på er!