tisdag 8 februari 2011

Tisdagsdejt med världens bästa Emma!


 Idag har jag fått gå igenom hela hästhagen och laga efter den jäkla blåsten (stormen?) inatt. Sen när jag genomsvett hoppar in och duschar så går väl såklart strömmen igen. Så med hela håret fullt av balsam åkte jag ner till Bergkvara till Gills salong Hair 4 You där hon stackarn fick skölja ur mitt hår! Sen både klippte och slingade Gill mitt hår och sen klippte hon även Macke. Så nu är vi fina och nyklippta båda två till Ebbas dop på söndag :) Tack Gill! 

Ikväll kom Emma hit och på vår traditionella tisdagsdejt, lika mysigt som alltid! Vi bakade en egen variant av chocolate chip cookies och åt alldeles för många :)
Ebba passade på att prata av sig med Emma som ska på semester väldigt snart! Vi är inte alls avis, inte alls..
Trevlig resa Emmis Pemmis!
Nu ska jag hoppa i sängen och lär somna lätt som en plätt. Imorgon kl sju (suck) kommer elektrikern igen, så det blir tidig morgon igen!



Ebba tycker det är jättekul att snacka med Emma! <3

Vilka fina nya glasögon du har Emma! :)


Godnatt mina vänner och sov gott!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Finaste tjejerna båda två, saknar bara finaste mamman också! Så roligt att läsa, önskar jag hade startat en blogg när jag var hemma. Får bli till nästa gång ;) Massa kramar från Lise-Lotte

Mia sa...

Visst är dom fina! :) Mamman höll ju i kameran ;) Ja det är nog kul och gå tillbaka och läsa när Ebba blir större, det är ju lite som en dagbok. Det är inte försent för dig att starta en idag! :) (fast visst har man helt klart mer tid när man är hemma) Kram på dig!