söndag 13 februari 2011

Ebbas dop


En nydöpt liten Ebba med blött lockigt hår :)

Idag har vår lilla Ebba blivit döpt! Ebba Lizzie Viola Övgård blev det! Lizzie efter Markus mormor och Viola efter min mormor. Jag var lite nervös innan både för att Ebba skulle vara ledsen då det var under hennes sovtid och för att jag skulle läsa en bön. Men det gick så bra! Ebba var en liten solstråle hela tiden som satt småpratade lite, tittade på prästen, åt lite på mammas armband och tittade lite på det fina taket. Inga problem med andra ord! :) Hela dopet var väldigt avslappnat och fint!
Faddrar var min guddotter Fanny och min bror Fredrik (som tyvärr inte kunde närvara då han bor i Australien).  




Ebbas gudmor Fanny!
Prästen ville nästan inte lämna tillbaka Ebba då hon var en sån "glad och härlig liten person" :)

Ebbas faster Linda sjöng så vackert att jag grät en liten skvätt :)
Ebba log och tittade på Linda hela tiden! Mycket lyckat!
Tack underbara underbara Linda för att du ville sjunga!!


Släkt och vänner i kyrkan! 


Min underbara familj! Ebba har samma dopklänning som jag hade när jag döptes. Visst är den fin! :)


Efteråt åt vi smörgåstårta och prinsesstårta hemma hos oss!
Så himla trevligt var det! Är glad att vi valde att vara hemma efteråt trots att vi var många! Bra med öppen planlösning då vi fick plats med många bord! :)

Det blev inte så bra kvalitet på bilderna med min dåliga kamera men min superduktiga kusin Amanda tog lite kort också så vet att vi kommer få så fina kort till Ebbas album! Tack bästa Amanda! :)

Tack all familj, släkt och vänner för att ni ville dela denna dagen med oss!
Och tack för alla fantastiska presenter Ebba fick!
Ni är helt underbara!! <3

KRAM

2 kommentarer:

Livet på Landet sa...

Vad fina ni var=) Och Ebba, vilken goding! Skönt att hon var på sitt bästa humör hela tiden. Hoppas Elsa tar efter =) Många kramar från oss!!!

Mia sa...

Tack! Det var en helt underbart dop och dag! :) Det kommer säkert gå bra med charmtrollet Elsa med! :) Kramar