torsdag 24 februari 2011

Sötlöken!


Kolla in hårspännet mamma tyckte jag skulle ha!


Mm favvisnallen!
Ebba älskar verkligen att sitta i sin stol en liten stund. Det är jättespännande att titta på mig när jag äter frukost. Hon följer skeden från tallriken in i min mun och gapar likadant o sen skrattar hon. På lördag ska vi börja med smakportioner, hoppas det blir en lika stor succé att äta själv! :)

Igår var vi förövrigt på BHV o vägde o mätte lillan. Hon är nu 65 cm lång och väger 5640 g, lång o smal som sin far med andra ord! :)

Igår var även hovslagaren här o fixade hästarna hovar, imorgon kommer vet hit och vaccinerar. Bara Teddy som ska klippas och badas med (det får jag dessvärre göra själv, haha nej då han är jätteduktig) sen är djuren redo för att bli passade!

Nu är det dags för Ebbis att sova och jag ska passa på att lassa in några hundra kilo hösilage i stallet...

2 kommentarer:

Livet på Landet sa...

Ja, hon är en riktig söting.
Elsa vägde 5600g vid 3 månaders kontollen. Ebba är verkligen lång och smal och Elsa kort och tjock.. haha..
Ha det underbart nere i Italien. Hoppas det går bra att resa med Ebba! Kramar från oss!

Mia sa...

Tack det ska vi ha! :) Ja hoppas verkligen att Ebba inte tröttnar på att åka husbil! Vi får ta en mammafika sen när vi kommer hem! Ha det så bra nu! Kramar!