fredag 12 oktober 2012

Vårt sovrum

Godmorgon!

Här hemma har det varit fullt upp med sjuk hund och sjuk häst, målning av stall (snart f'ärdig pjuu), busig blivande 2 åring i trotsåldern, och en ganska trött mamma. Varit mkt tunga lyft, som det ju blir med att bära mkt vatten och hö till hästar, plus inköp av tunga säckar av kraftfoder, antagligen lite för mkt för igår hade jag värkar, lite för tidigt som ni förstår och kanske ett tecken på att ta det lugnt. Jag vet inte, jag hade mkt förvärkar med Ebbis med och med henne gick jag ju över tiden med så jag är inte så orolig, men däremot har jag hittat lite bättre lösningar till utfodringen så det inte ska lika tungt, mat måste dom ju ha pållarna :) För att ta det lugnt har jag väldigt svårt för.. Eller med tre hästar, hund, en 2 åring och hus och trädgård och allt som ska skötas går det faktiskt inte.

Nu vill jag bara att min gamla häst ska bli pigg igen, blir så orolig när hon är sjuk eftersom hon är 29 år och jag vet att jag inte kommer att få ha henne för evigt :( Håll tummarna för både henne och min lilla sjuka hund är ni gulliga.

Tänkte visa lite bilder från vårt lite omgjorda ljusare sovrum, eken är borta och nu är det vitt som gäller. En ny säng med som vi är såå nöjda med! Har flyttat ner vår gosiga runda matta så letar ny, funderar även på gardinlänger. Ja ni hörde rätt! ;) Vita tunna längder som man kan dra för om man vill, hmm får fundera lite till på den :)


Världens bästa utsikt, stallet och hästarnas hage, snacka om att ha stenkoll på mina bushästar från sängen :)


Har lite kläder hängande framme, resten i byråerna och så har M och jag varsin liten mini walk in closet. Och källare, tacka gud för källare där man kan förvara hästkläder, crosskläder och arbetskläder som jag inte vill ha inne i våra garderober! 





Lite kärleksört inplockade från trädgården i Alvar Alto vasen från Ittala.





Härliga sängkläder och stora kuddar ifrån Lexington



Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller mina tummar hårt för Teddan och Kettan, hoppas det kryar på sig fort :) Supersnyggt med det vita, funderar starkt på att måla om mina med ;) Kram på er från Emma <3

Mia sa...

Tack!! Kettan kändes faktiskt lite piggare idag (peppar peppar!)!!
Ja det blev lite ljusare och fräschare så det tycker jag absolut du ska göra! :)
Kram!! <3