söndag 28 oktober 2012

Ebba 2 år!!

I fredags fyllde vår älskade lilla tjej 2 år! Det började vi fira redan kl fem på morgonen med sång och paket då M skulle åka till jobbet kl 5.15. Två gånger sjöng vi Ja må hon leva utan att lyckas väcka Ebbis! Två paket öppnade sen hon yrvaket och utbrast båda gångerna: " Åh kolla!! Sen la hon sig ner på kudden och sa "natt natt mamma och pappa". "Ebba sova!!" Stackars lilla tjejen var så trött och det var precis att hon orkade öppna de andra paketen innan hon och jag la oss och somnade om igen :)
Gladast blev hon för Lilla gubben och Herr Nilsson, även om dom andra paketen med en egen dammsugare, lera och böckerna nog också var roliga. Kläderna tyckte nog mamman däremot var roligast ;)


På förmiddagen blev det en sväng till byns marknad och lite karusellåk för Ebba. Sen följde bästa vet. Linda med hem och barnen lekte och hon hjälpte mig lägga om Cassies bandage och spruta henne.

Eftermiddagen bestod av att baka två tårtor i rasande fart och duka upp för 2års kalas! Ett mkt trevligt sådant! Ebba fick så mkt paket att hon med nöd och näppe orkade öppna alla. Tur hon har fina kusiner som hjälpte henne! 
Hon fick bland annat den fina kaninlampan, Pippi sängkläder, Pippikläder, Duplo, saker till sitt kök, Nova star klänning, coola kläder från Lindex, böcker, pengar och ja hur mkt fint som helst helt enkelt!

Fabian hjälper Ebba med paketen! 






Vår egen lilla Pippi :)


Ebba läser för sin gammelfarmor Berta, eller G-farmor som vi säger :)


M länsar skålarna efter middagen ;)


Mera paketöppning (den var ganska långdragen kan jag berätta) Här beundrar jag den fina Nova star klänningen.


Tårtorna! Som med facit i hand skulle blivit mkt finare om jag hade haft lite mer tid på mig, men så är det när man är tidsoptimist. Eller snarare så är det när man har en skadat häst som tar enormt mkt tid just nu.


Ebba satt som ett ljus när vi alla reste oss och sjöng för henne och klappade lyckligt händerna efteråt!


Och så fick hon blåsa ut ljusen såklart!



-På båda tårtorna!






Tusen tack hela stora familjen för ett trevligt kalas och alla fina presenter!!

Nu är jag tröttare än tröttast och har precis varit och tvättat Cassies sår, lagt om bandagen och matat dom för natten. Imorgonbitti har Macke lovat släppa ut tjejerna så jag slipper dra ut Ebba så tidigt på morgonen. Vår lilla tjej har börjat tröttna på alla dessa timmar i stallet nämligen. Hon vill bara rida och borsta Cassie, som hon tycker är hennes häst, men det är ju inte så lämpligt just nu.

 Imorgon tänkte jag lägga upp lite bilder från vår lite uppdaterade matsal :)

Godnatt och sov gott!

Inga kommentarer: