måndag 17 oktober 2011

Efterbilderna på vår matsal

Här kommer efterbilderna på vår matsal. Matsalen är den delen av nedervåningen som inte är färdigmöblerad än. Vi saknar ett vitrinskåp och en härlig fåtölj och tillhörande fotpall men det kommer så fort vi hittar de möblerna vi vill ha.

Här är vårt matsalsbord. Det är tre meter långt och vi har 14 stolar till det (+ två barnstolar) så vi får plats ganska många utan att behöva ett extrabord. Skönt!




Inflyttningsblomma från Frida och Björn som fortfarande är lika fin! (har bara lagt dit en hjärtsten då ljuset som var i är uppbrunnet) 


Den här byrån är också en tillfällig möbel och var egentligen köpt till Ebbas rum men då jag köpte ett klädskåp till henne istället åkte byrån ner. Så småningom ska den upp i det tredje sovrummet som ska göras i ordning i vinter och antagligen blir det nån typ av skänk här.


Yes jag har ett olivträd inne. Tycker dom är så fina, men vi får se hur länge den överlever en varm vinter inne.


I den här hörnan vill jag ha en gråbrun härlig fåtölj med en fin fotpall till. Har dock trots mkt letande inte hittat den rätta än ;)



Här ska vitrinskåpet stå. Tror faktiskt att jag kan ha hittat vitrinskåpet med stort V, dock är det egentligen inte ett vitrinskåp utan ett klädskåp med klädstång, men det går väl att fixa några hyllor, tror ni inte det? Varför göra det lätt för sig när man kan göra det krångligt? Min kära sambo ääälskar mina ideér, eller hur älskling? ;)


Ha en fin dag kära läsare!
Kram Mia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fint ni har det! Skulle så gärna se det i verkligheten. Jag har också ett sådant bord (men inte så långt) och stolar.
/ Linnéa

Mia sa...

Tack!
Visst är bordet bra! Vi älskar vårt, hade jättesvårt att hitta ett så långt bord som inte var ett stort ekbord. Ett mindre bord hade sett fjuttigt ut i vårt stora rum.

Anonym sa...

Ja verkligen, passar jätte bra in i rummet! : )
/Linnéa