fredag 9 september 2011

Utebelysning och sjuk bebis

Vi (eller ok, elektrikerna) satte in spottar och utebelysning som lyser både uppåt och neråt på vårt hus när vi renoverade det.


För några veckor sen var dom här igen och satte likadana spottar och entrelampa som lyser upp och neråt (vad fasen kallas dom?) i gästhuset. Bra blev det iaf och de tänds atomatiskt samtidigt som de i boningshuset. Smidigt och snyggt!




M har varit ledig idag och vi har hyrt lift och målat färdigt gavlen vi hade kvar på gästhuset.
Lite småfix för mig att måla imorgon men sen är vi helt klara. SKÖNT!

Däremot så har vår lilla solstråle blivit sjuk och har hög feber. Första gången hon har haft hög feber och varit medtagen. Hela eftermiddagen har hon suttit i mitt knä halvsovandes eller fastklistrad runt min höft. Min lilla varma plutta. Som ett element har hon varit, nu sover hon med alvedon i kroppen. Usch så jobbigt när ens barn är sjukt! 
Hörrni det funkade ju så bra när ni höll tummarna för att min mage skulle bli bättre, kan ni inte hålla tummarna för att min lilla älskling ska vara frisk imorgon är ni snälla?

Kram på er bästa läsare!

Ps. Om ni undrar hur det gick med mitt öga, så hade jag en tagg som fastnat på insidan av mitt ögonlock som repat sönder min hornhinna (hur lyckas man?) Efter mkt om och men och divideringar läkare emellan fick de tillslut ut taggen ur ögat och jag fick gå hem med en ögonlapp. Inte konstigt det gjorde ont, dagens läxa får väl bli att ibland är det bra att gå till doktorn direkt istället för att härda ut några dagar. Det hade sparat min hornhinna mkt lidande. Och jag hade sluppit se ut som en pirat med ögonlapp ;)

Inga kommentarer: