fredag 23 september 2011

Trädgårdsfix


I eftermiddags var Ebbis och jag ute i trädgården och rensade lite, planterade lite höstblommor i krukorna och räfsade äpplen. Vilken frihet (både för mig och för Ebba) när lillan kan hänga med ut i trädgården och "hjälpa till" (haha ok, krypa/gå omkring och äta på allt) istället för att sitta uttråkad i vagnen när man stressar för att bli färdig på kortast möjliga tid.


Fin ljung som gör sig så fin till vårt vita och gråa hus

Hmm, undrar om morsan blir arg om jag sprutar lite vatten på henne hehe

Ebba tyckte det var roligast att vattna

Tråkigt att räfsa äpplen, jag kollar in trädet istället



Undrar om löven är lika goda som äpplena? 

Bäst jag smakar fort innan morsan hinner sno löven ifrån mig
Ebbas nya galonisar kommer från Lundmyr och det står älskling över den söta lilla rumpan, jackan är från Polarn och Pyret och är en grym skaljacka. Hon har även tillhörande vindfleece att ha under när det blir kallare. Mössan från Tittut design och Viking gummistövlarna är kusin Maltes gamla.

Pappan i huset håller på att förbereda marken bakom verkstaden för utbyggnad. Ebba ville också åka trakorgrävare (grävare? traktor? vad kallas det?) Det var iaf väldigt spännande att åka med pappis!

Släpp pappa! Jag kan faktiskt styra själv!

Eller grävmaskin kanske det kallas? Här är den iaf :)


Så här blev ljungen vid verandan! Visst passar färgerna bra ihop?!


Nehe nu ska jag slänga min trötta säng i kroppen. Haha eller min trötta kropp i sängen, ja som ni hör en trött mamma vid tangenterna :)

Imorgon blir det hästtävling för hela slanten!

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: