måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!

Hej på er fina läsare!

Idag bloggar jag första gången från min nya laptop. Jag "lämnade in" min gamla till pappa och brorsan för lite service för den gamla var slö och full men då den hade några år på nacken tyckte min pappa och bror att det var dags för en ny. Så min snälla pappa åkte helt sonika in till stan och köpte en ny fin dator till mig. Japp jag är bortskämd med världens bästa pappa! <3 TACK!!

Här hemma har vi haft sjukstuga. Ebba har varit sjuk sen julafton och jag och M fick det för några dagar sen. Igår fick vi tid på primärsjukvården som konstaterade att det inte var halsfluss som vi trodde utan envis förkylning som bara är att vänta ut. Vi är faktiskt piggare idag allihopa men missar nyårsfesten vi skulle på ikväll. Väldigt tråkigt då vi sett fram emot den men då det är två väldigt små bebisar med på festen hade det inte varit schysst av oss och komma dit och riskera att smitta dom.¨
Julen har annars varit väldigt lugn och fin och vi har umgåtts massa med familjen, precis som det ska vara på julen! Tomten kom på kvällen och det var så himla spännande även om lilla finurliga Ebba listade ut att det var "Manda" som var tomten. Men spännande var det iaf, och hon glömde snabbt att det var Amanda och pratar mkt om den snälla tomten som kom med så många paket! Både Ebba och jag och M fick som vanligt så himla många fina julklappar! Bland annat den brödrosten från Dualit jag önskade mig, en sodastreamer, fler vinglas från Ittala, utebelysning till vår trädgård, hudkrämer, träningskläder, fat, tårtfat och annat smått och gott! Ebba har trots att hon var sjuk länge nu haft kul med alla sina nya fina leksaker och jag har insett att vi måste ändra om i hennes rum för det är liksom fullt, eller snarare överfullt av leksaker. Hur kan en 2åring ha så mkt saker kan man undra? ;)

Min lilla underbara 2åring. Hon kommer ofta in till oss om nätterna/framåt morgonen och häromnatten väckte hon mig genom att säga -Mamma? MAMMA! Ebba älskar mamma! Sen kröp hon ner under täcket och gosade in sig. Min underbara lilla snuttefia. Gissa om mitt mammahjärta svämmade över av kärlek? Inatt väckte hon mig och sa -Mamma, Ebba har åsså bebis i magen. Bebisen kommer snart! Sötnöt! Mkt funderingar om bebisen just nu. Ebba fick två nya nappar igår, en lila och en rosa, den rosa skulle hon behålla men den lila skulle hon ge till bebisen <3 Och vad vi längtar! Efter idag får hon eller han gärna komma när som! Även om det känns som att det kommer dröja lite till, känner mig inte så stor än, har gått upp mindre än  förra gången och är inte så svullen som jag var sista veckan med Ebba. Men vi får väl se, idag är det iaf exakt 2 veckor till beräknat datum.

Vi hade en egen fotoshoot här hemma för ett tag sen, jag, Ebbis och Teddy där jag fotade bilder till årets julkort. Tänkte visa några av bilderna på mina små älsklingar idag.








Nu ska jag göra en kraftansträngning och ge mig ut och byta bandage på Cassie.
Vill önska er alla ett Gott Nytt År och hoppas att ni får en fantastisk kväll!

Kram på er!

Inga kommentarer: