söndag 16 december 2012

Tredje advent

Oj vad tiden går! Två veckor sen jag bloggade sist! Kan berätta att Cassies operation gick bra och även resan ner och hem till Malmö gick väldigt smärtfritt! Veckan efter op var däremot ett helvete med alla sprutor hon skulle ha och dessutom stå på boxvila. Eftersom hon hade ett dräneringrör inopererat var hon tvungen att stå på mkt antibiotika och skulle därför ha två sprutor in i musklen 2 gånger morgon och kväll. Efter två dygn och en hysterisk häst att spruta och byta bandage på snickrade vi ihop en utebox där hon fick stå några timmar fm och em. Då var hon lite lugnare men sen fick hon en allergisk reaktion av antibiotikan och halsen svullnade upp. Efter sju dagar i utebox tyckte fröken att det räckte och lyckades trycka sönder trästaketet. Vad hände med min lugna väluppfostrade treåring?? Och därefter följde en nästan halvtimmes racing i hagen där hon lyckades få med sig dom andra hästarna och jag inte hade en chans i världen att stoppa henne. Inte det bästa för en häst som helst inte ska röra sig alls. Nu får hon gå ute med dom andra fm och em i hagen efter samråd med både Linda och andra veterinären Björn och det funkar bättre. Inte optimalt men vad ska man göra? Idag hjälpte Linda mig att ta bort metallclipsen och imorgon är det sista dagen med smärtstillande. Skönt!! Röntgen blir först om fyra veckor, så innan dess vet jag inte så mkt om hur benet läker men hon är inte det minsta halt nu iaf! Efter flera månader med bandagebyte varje dag längtar jag så tills hon kan gå utan och jag kan ha dom på lösdrift igen. Fast det dröjer väl ett bra tag till är jag rädd.

Annars hade det såklart hänt lite kul med, vi har köpt en ny bil, en V70 och den är så fin så! Jag var väldigt inne på en BMW X3 men blev nedröstad när vi inte fick in en barnvagn därbak. Vi har umgåtts med fina vänner, jag har varit på tjejkväll och målat bebisrum och gjort lite annat smått och gott här hemma. Så det har inte bara varit omvårdnad av häst även om det faktiskt känts som jag mest hängt i stallet sista veckorna.
För övrigt är det nu mindre än en månad tills bebis beräknas komma! Spännande!!

Är bättre på att uppdatera på instagram så om ni vill hänga med mig i vardagen så kan ni följa mig där, heter Miaslivochfunderingar även där.

På vårt soffbord trängs dom här fina facettlyktorna och lilla krukan från Tine K Home.



Ha en fortsatt trevlig söndagskväll! 
Själv ska jag fortsätta måla bebisrum :-)

Kram!

Inga kommentarer: