onsdag 30 november 2011

Min version av Rocky Road

Igår bakade jag världens godaste och lättaste (att göra, särskilt lätt kalorimässigt är det däremot inte) julgodis, jag lovar! Testa så får ni se :)

Man behöver minst en påse dumle, gärna två som ni skär i bitar.


Tillsätt en påse minimarsmallows


Några dl saltade cashewnötter (ska egentligen vara jordnötter i rocky road men personligen tycker jag det är godare med cashewnötter)


Blanda allt i en skål


Smält 400-600 g choklad över vattenbad efter smak och tyckte. Den här gången hade jag ljus choklad för att göra min sambo glad. Mörk choklad är snäppet godare, men som sagt smaken är som baken och det är bara min åsikt :)


Blanda ihop allt till en salig gegga


Bred ut i en form och ställ in i kylen några timmar


Sen är det bara att dela i rutor och och njuta av detta underbara godis!



Förresten jag har inte glömt bort att visa bilderna på trappan, har bara haft fullt av verktyg liggande överallt och då blir det inga roliga bilder som ni säkert förstår :)

Imorgon ska jag fota lite bilder i dagsljus och visa er tänkte jag. Nu ska jag hoppa i sängen efter en mkt trevlig eftermiddag/kväll nere i Karlskrona med Mia och våra gullungar :)

Kram och godnatt kära läsare!

3 kommentarer:

Livet på Landet sa...

Visst är de otroligt goda. Brukar göra dom varje år!!! Rocky road cupcakes är också smarrigt.. Syns på söndag! Ska bli sååå kul att ses!! KRAMAR!!!

Fredde sa...

Saknar gummibjörnar och maltesers i ditt recept maria! Åt en sinnesjukt god rocky road med det i!

Mia sa...

Ja dom är så goda! Dina var också supersmarriga Tessan! Ses i em :)
Fredde: Haha kanske får testa det även om det lät lite skumt med gummibjörnar i :)

Kram på er!