tisdag 15 januari 2013

I väntans tider

Ja dagarna känns mest som en ända lång väntan just nu. Den 14:e var bebisen beräknad till, idag är det den 15:e, alltså redan en dag över tiden. Hade räknat med att gå över den här gången med eftersom jag gick 16 dagar över tiden med Ebba. Men nånstans hoppas man ju ändå på att bebisen ska vilja komma ut, bara liite tidigare. Jaja bebisen kommer när hon eller han är redo, inte mkt man kan påverka. Men det är tungt med hästar, mockning och utfodring nu. M hjälper till jättemkt men allt kan han ju inte göra. Dessutom så jobbar han väldigt mkt. Allt får helt enkelt bara ta lite längre tid så löser Ebbis och jag det mesta.
Men nu har jag klagat färdigt för idag. Idag har jag trots allt fått lite gjort. Fått upp en tavla, en hylla + rensning och städning av Ebbas rum, sängkläderna är bytta och i stort sett all tvätt som fanns är tvättad. Jag är lite av ett kontrollfreak och vill ha ordning och reda överallt, vill inte komma hem från BB till ett stökigt hus.

Nu är mina fina tavla äntligen inramad och upphängd! Är så nöjd. Nu saknar jag bara en tavla till i matsalen, men velar mellan två olika. Får fundera lite till :)



Lite tulpaner piggar alltid upp!



Nu ska jag steka pannkakor efter önskemål sen tror jag det blir ett bad med dottern om min snälla sambo kanske tar hästarna ikväll ;)

Kram på er!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tavlan gjorde sig toppen där den hänger :) Jag väntar på mina. Har äntlingen tagit tag i att beställa, trodde inte jag skulle få tag i någon när jag väntat så länge. Men äntlingen. Tips på bra inramning? Tycker din ram såg välidgt bra ut. OCH, hoppas er bebbe tuttar ut snaart <3 Kram Therese O

Mia sa...

Jag är så nöjd med vår! Jag beställde ram från ramochtavla.se och den funkar men tycker nog att den är lite ranglig. Inget som märks iof när den väl är upphängd men hade velat ha en stabilare. Betalade ändå 600 för ramen så lite bättre kvalitet hade jag väntat mig. Hoppas du hittar nån bra ram!
Tack det hoppas verkligen jag med ;)
Kram!