onsdag 13 juli 2011

Morotskaka och hemmagjort iste

Ikväll fikade vi på morotskaka och hemmagjort iste. Recept från min amerikanska "mamma". har tänkt mycket på henne sista veckorna. Konstigt hur man kan tillhöra en familj för att sedan ha så lite kontakt. Livet kommer emellan och helt plötsligt ändras allt. Undrar hur hon har det nu. Resten av familjen vet jag, men jag undrar verkligen hur hon klarar sig nu. Det blir inte alltid som man tänkt sig helt klart.



God blev kakan iaf! Vi var så fikasugna att vi orkade inte vänta på att kakan skulle svalna, därav smält frosting, men lika gott ändå! :)



Finns det nåt godare än iste?  Lockar alltid fram många minnen hos mig, både bra och dåliga, konstigt att en dryck eller doft kan locka fram minnen. Har ni tänkt på att man ofta förskönar minnen i efterhand? Eller är det bara jag som gör det? Man glömmer det jobbiga och tråkiga och kommer bara ihåg the good parts. Kanske iof inte är en så dålig egenskap trots allt. Varför älta gammalt skit liksom?

Annars har vi fixat i trädgården i dag, gräsmattan och alla andra gräsplättar runt gårdsplanen har M klippt. Gått med trimmern och gjort fint. Själv slog jag ner ett nytt nätstaket framför vår häck då vår lilla hund har börjat rymma tokern! Nu blir det värre för honom. Hehe :)
Rabatterna är rensade och ny barkmull ligger runt alla buskar. Målningen då kanske ni undrar? Jo jag har faktiskt målat några timmar på förmiddagen när Ebba sov men det går tungt nu. Vi tappade lusten när stora huset blev färdigt men det är bara att kämpa på! En gavel på lilla huset är iaf färdig nu. Tre to go, phuuu..

Som vanligt kommer jag aldrig i säng i tid. När ska jag lära mig? Men det funkar nu för vår duktiga dotter sover nästan alltid tolv timmar i sträck och jag klarar mig finfint på sex-sju timmar.

Godnatt vänner!

Inga kommentarer: