fredag 22 juli 2011

Effektiv dag

Halloj!

Idag har vi minsann tagit igen allt semesterslappande och varit riktigt effektiva! Gräset är klippt, inglasade altanen är färdigmålad och urstädad, två gamla soffor och ett bord är slängt på miljöstationen efter lite vel (endast från min sida, det kan ju vara bra att ha nångång, M är mer praktiskt, släng det gamla och köp nytt!) En trädgårdstol är grundad, väggpanelen där vi bytt till andra fönster är nu äntligen helt klar, och våra nya däckstolar är lämande på lackning hos Anderson måleri. Dessutom så tror jag faktiskt att min kära sambo och jag har kommit överens om vad för trädgårdsmöbler och soffor vi ska köpa till altanen. Härligt!

Och nu har jag surfat runt efter lite fina kuddar i marin stil från Gant och Lexington att ha i våra kommande soffor på altanen. Och har givetvis hittat hur många fina som helst! Vi får se vilka det blir ;)

Men skulle även kunna tänka mig att ha lite nya kuddar i soffan inne. Typ en sån här från Gant :) Ja men ni vet ju att jag ÄLSKAR stjärnor ;)


Eller varför inte en sån här filt lite snyggt liggande över sängen över ett nytt fint marinblått quiltat överkast från Lexington, kanske med snyggt matchande sängkläder från samma märke. Eller kanske nya jersey sängkläder från Beach House Company. Och så gärna lite nya kuddar då förstås! Ja jag är knäpp jag har snöat in fullständigt på ny säng/överkast/kuddar/sängkläder/pläd/you name it ;) Tänk om man hade haft en plånbok som tillåtit allt detta nu på en gång. Haha nej men det är bra att längta och drömma lite!
Älskar den amerikanska marina stilen, skulle kunna sno den rakt av från min kompis Alex familjs sommarhus i Maine. Ska kolla om jag inte kan sno några bilder från hennes facebook och visa er ;)


Nehe ni kära läsare, nu ska jag hoppa i sängen så jag är pigg inför imorgon bittis ridtur med granntjejen. Tänkte ta med Cassie som handhäst, wish me luck! :)

Natti Natti

Ps. Bilder från www.hvitavillan.se

Inga kommentarer: