torsdag 16 juni 2011

En trevlig torsdag

Det tar på krafterma att måla! Snälla mamma har varit här och passat sitt lilla barnbarn här i em/kväll så vi kunde måla järnet, vi är inne på tredje av fjärde gaveln nu så det närmar sig! Farmor och mormor har turats om att hjälpa oss med lillpluttan några gånger sista veckan! Supertack till er!!!

Imorse åkte Ebban och jag med Gill ner till Ronneby och hämtade hem Gills 3åring som varit iväg på inridning. Är helimpad av kvinnan hon varit hos! Ska bli så kul att se när Gill rider henne nu. Spännande!

Har även plockat bort lite blomkrukor, ljusstakar och ett Mateusfat idag. Mitt vackra Mateusfat åkte nämligen i golvet med en hisklig fart innan idag då snabba busiga bebisfingrar var framme! Som tur var höll det! Phjuu! :)
Igår hann Ebba plocka bort ett antal knoppar och blommor från en orkidé innan jag såg vad hon pysslade med busungen. Så nu har jag plockat bort det mesta i hennes räckvidd. Det går så fort, men har lärt mig nu att när hon är tyst när hon ålar omkring så betyder det oftast trubbel. Annars brukar hon babbla o skratta när hon tar sig fram, men att plocka bort orkidéknoppar o annat bus kräver full koncentration och därav tyst bebis. 

Det senaste är att Ebba dansar till musik eller när man sjunger för henne. Så jäkla gullig är hon (ja jag är partisk men jag lovar) när hon diggar med det lilla huvudet och svänger med benen, eller ja hon är alltid gullig men ni fattar :)

Morfar kom förbi med en hel låda full av leksaker från Viking Toys innan. Helt perfekt! Tackar Pappis!

Nej, klockan är 22.10, jag som tänkte lägga mig innan tio idag. Skit med. Hopp i säng!

Natti natti!

Inga kommentarer: